برگزاری وبینار انواع بیمه های مورد استفاده در صنعت ساختمان به مناسبت هفته پژوهش

۰۱ دی ۱۴۰۰ | ۱۱:۲۱ کد : ۴۲۱۶ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۸۰۶
به دلایل اهمیت و چرایی وجود انواع بیمه های ساختمانی، پرداخته شد

به مناسبت هفتـه پژوهش و با برنامه ریزی معاونت پژوهشی و همـکاری گروه معماری  و پشتیبـانی واحد فنـاوری اطـلاعـات دانشـکده وبیناری تحت عنوان" انواع بیمه های مورد استفاده در صنعت ساختمان  " با سخنرانی آقای جلال حدادی  در روز سه شنبه 30/9/1400  برگزار گردید.
حدادی در ابتدای سخنان خود به توضیح دلایل اهمیت و چرایی وجود انواع بیمه های ساختمانی، با اشاره به آمار موجود حوادث شغلی  و اتفاقات ناگوار و خطرات موجود در کارگاه های ساختمانی برای دانشجویان پرداخت و در ادامه به انواع بیمه از قبیل ( بیمه اموال ،بیمه مسئولیت ، بیمه خاص و بیمه اشخاص ) و تشریح شرایط و امتیازات هر کدام از آنها، اشاره نمود و افزود: رایج ترین  بیمه های مسئولیت درصنعت ساختمان دو مورد اصلی از جمله بیمه مسئولیت مدنی کارفرما در قبال کارکنان و بیمه مسئولیت مدنی کارفرما در قبال اشخاص ثالث می باشد. بیمه مسئولیت حرفه‌ای مهندسین در ساختمان‌‌‌ها که طبق این بیمه‌‌نامه، مسئولیت حرفه‌ای مهندسان در ارتباط با طراحی، محاسبه و بازرسی ساختمانی تحت پوشش قرار می‌گیرد. بر اساس قوانین انواع بیمه مسئولیت، قانون نظام مهندسی ساختمان ، قانون شهرداری و آیین نامه‌‌‌های اجرایی مرتبط، مسئولیت مهندسی ساختمان‌‌‌ها بر عهده بیمه‌گر خواهد بود..
بیمه مسئولیت حرفه‌ای مهندسین ساختمان متعهد می‌شود که تمام زیان‌‌‌های وارد شده به افراد ثالث، کارکنان اجرایی پروژه ساختمانی و مالکین ساختمان را پرداخت کند.
وی بیان داشت: بیمه در شرایط عمومی پیمان و کلوزها(پوشش های بیمه ای که کارفرما به عنوان بیمه گذار میتواند با پرداخت اضافه نرخ کارکنان  و اشخاص ثالث را  تحت پوشش قرار دهد. کلوزهای بیمه مسئولیت بیمه حوادثی را پیش بینی میکند که در حین کار امکان وقوع آن وجود دارد و کارفرما میتواند با خریداری آن فعالیت خود  را در قبال حوادث احتمالی بیمه کند. انتخاب کلوز یکی از عوامل موثر برای دریافت یک بیمه نامه باکیفیت میباشد .بهترین بیمه مسئولیت بیمه ای است که در آن با توجه به موضوع فعالیت،  ریسک خطر  و تعداد کارکنان  مبلغ مناسبی برای جبران هزینه های پزشکی وحوادثی که منجر به فوت اشخاص  میشود را در نظر گرفت.جلسه با پرسش وپاسخ دانشجویان پایان گرفت

 

کلید واژه ها: انواع بیمه های مورد استفاده در صنعت ساختمان


نظر شما :