بازدید معاون پژوهش و برنامه ریزی و سنجش مهارت استان تهران و تیم همراه از رویداد ملی مهارت

۳۰ آذر ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۶ کد : ۴۲۰۸ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۷۸۰
در سومین روز از برگزاری نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت به میزبانی دانشکده شریعتی

در سومین روز از برگزاری مسابقات ملی مهارت، دکتر شهریورمعاون پژوهش و برنامه ریزی و سنجش مهارت استان تهران به همراه مهندس روانبخش مدیر کل فنی و حرفه ای استان تهران و دکتر قاسمی معاون آموزش و پژوهش و برنامه ریزی استان تهران از روند اجرای مسابقات ملی مهارت بازدید نمودند.
در حاشیه ی این بازدید دکتر شهریور ضمن گفتگو با عوامل اجرایی و داوران مسابقه از نزدیک در جریان نظرات و پیشنهادات ایشان قرار گرفت و اظهار داشت: خدا را شکر با برگزاری این گونه مسابقات، نسل جوان جامعه و خانواده‌ها متوجه شدند که باید به سمت مهارت آموزی بیایند چرا که گرفتن مدرک تحصیلی از بهترین دانشگاه ها منجر به اشتغال نخواهد شد مگر اینکه دانش آموختگان، مهارتی را داشته باشند و این امر، مسئولیت دانشگاه فنی و حرفه‌ای، سازمان فنی و حرفه‌ای و دیگر دستگاه هایی که متولی مهارت آموزی در کشور هستند را سنگین تر می نماید. بنابراین هم افزایی و همکاری دستگاه‌های متولی مهارت آموزی باید بیشتر شود.
وی تصریح کرد: یکی از کارهایی که سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور انجام می دهد با توجه به اینکه ماموریتش دریافت نیروی انسانی ماهر برای ورود به بازار کار است، برگزاری مسابقات آزاد و یا ملی مهارتی می باشد و در یک سال تدریجی، نسبت به شناسایی نخبگان مهارتی در کشور اقدام می نمایند که این افراد به عنوان سفیران مهارتی کشور معرفی خواهند شد.
دکتر شهریور، با اشاره به اینکه از ظرفیت برگزیدگان این رشته ها به عنوان افرادی که مهارت را کامل آگاه هستند، استفاده می گردد، خاطر نشان کرد: کسانی که مقام بالایی را کسب می‌کنند و مدال آوران رشته ها می باشند به مسابقات جهانی که هر دو سال یک بار در دنیا برگزار می شود که یک رویداد حرفه ای جهانی می باشد، اعزام خواهند شد و این یکی از اقداماتی است که نقش بسیار مهمی در انتقال تجربیات سایر کشورها در حوزه های فنی و مهارتی در داخل کشور خواهد داشت و مهارت آموزان و نخبگان مهارتی ما این فرصت را به دست خواهند آورد تا هم مهارت ها و دستاوردهای خود را معرفی کنند و هم از فنون و اطلاعات دیگر کشورها استفاده نمایند.

در ادامه ی برنامه،  مهندس گرد رئیس دانشکده شریعتی طی نشستی با دکتر شهریور به بحث و گفتگو پرداخته و مقرر شد در خصوص تالیف منابع آموزشی مهارتی و آزمونگر سنجش مهارت،  تعاملاتی فی مابین صورت پذیرد.

 

کلید واژه ها: بازدید معاون پژوهش و برنامه ریزی و سنجش مهارت استان تهران و تیم همراه از رویداد ملی مهارت


نظر شما :