کارگاه مجازی آموزش پرینتر سه بعدی برگزار شد

۲۹ آذر ۱۴۰۰ | ۱۳:۴۶ کد : ۴۱۹۹ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۱۰۷۸
یکی از ابزارهای ساخت با تکنولوژی بالا پرینترها که انقلابی را در ساخت ایجاد نمودند

                                                  

در ادامه سلسله برنامه‌های گرامیداشت هفته پژوهش دانشکده دختران شریعتی در تاریخ 1400/9/29 کارگاهی با عنوان "کارگاه مجازی آموزش پرینتر سه بعدی" با همکاری گروه ساخت و تولید و پشتیبانی گروه فناوری اطلاعات دانشکده در بستر Adobe connect در ساعت 10 صبح آغاز گردید.
درآغاز وبینار  خانم دکتر روایی معاونت محترم پژوهش و فناوری دانشکده ضمن خوش آمدگویی به حاضرین دروبینار طی سخنان مبسوطی بر لزوم آشنایی دانشجویان پیرامون علوم نوین و تکنولوژیهای جدید تاکید ورزیدند. 
سپس اقای مهندس رضایی سخنان خود را درمورد پرینترهای سه بعدی آغاز نمودند و فرمود: 
چاپگرهای سه بعدی دستگاه‌هایی هستند که با استفاده از آنها می‌توانید از عکس‌هایی که در کامپیوتر خود دارید نمونه سه بعدی واقعی بسازید. تکنولوژی استفاده شده در پرینترهای سه بعدی جدید این امکان را به استفاده‌کنندگان می‌دهد که از ماده‌های کامپوزیتی در طراحی‌های خود به ویژه طراحی‌های صنعتی برای چاپ به‌صورت سه بعدی استفاده کنند. یکی از کاربردهای چاپگرهای سه بعدی ساخت قطعات صنعتی است که طرفداران زیادی در سرتاسر دنیا پیدا کرده‌است. تولیدات صنعتی بر پایه طراحی دقیق و حرفه ای قطعات استوار است. این امر نیاز به بررسی دقیق نمونه قبل از تولید است، که پرینترهای سه بعدی کمک شایانی در این زمینه به تولیدکنندگان می‌کنند. با استفاده از پرینت سه بعدی می‌توان سفارش‌های سریع قطعات با ساختار پیچیده را با تمام جزئیات بررسی و نواقص را رفع کرد. دیگر نگران تهیه یک قطعه یدکی کمیاب نباشید، شاید برای شما پیش آمده باشد که یک دستگاه مورد استفاده در محل کار یا زندگی شما دچار نقص شده و نیاز به یک قطعه یدکی پیدا کرده‌اید، که موفق به تهیه آن از بازار نشده‌اید. با فناوری چاپ سه بعدی این مهم ممکن شده‌است که قطعه مورد نیازتان را تولید کنید و حتی به رفع عیب یا نقص احتمالی که موجب خرابی آن قطعه شده‌است بپردازید. شاید مهمترین کاربرد پرینترهای سه بعدی پس از نمونه‌سازی در صنعت است. پرینت سه بعدی راه خود را در حوزه‌های مختلفی از صنعت باز کرده‌است. از کاربردهای آن می‌توان به صنعت ماشین‌سازی، هوافضا، تولید پوشش‌ها و پوسته‌ها و تولید قطعات کاربردی اشاره کرد. پرینت سه بعدی می‌تواند برای تولید قطعات در تعداد پایین به کار گرفته شود. درحالی که تولید انبوه قطعات می‌تواند به درازا کشیده شود و هزینه زیادی دارد. پرینتر سه بعدی به فرد کمک می‌کند قطعات لازم را در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با هزینه به‌صرفه تولید کند. به‌طور کلی می‌توان گفت برای تولید قطعات در تیراژ پایین پرینت سه بعدی بهترین تکنولوژی موجود است. 


یکی از ابزارهای ساخت با تکنولوژی بالا پرینترها هستند. پرینترها انقلابی را در ساخت ایجاد نمودند. استاد سپس به آموزش گام به گام پرداختند و از ابزارهای مورد نیاز برای استفاده از پرینترهای سه بعدی، تسلط و آشنایی با نرم افزارهای مهندسی مانند اتوکد را نام بردند. پس از اینکه طراحی در نرم افزارهای مهندسی شکل گرفت، جهت انجام مراحل چاپ آنرا به سیستم پرینتر سه بعدی می دهیم. سپس در مورد منوها و آیتمهای سیستم پرینتر سه بعدی توضیحاتی ارائه نمودند. و برای کیفیت بهتر و زمان کمتر انجام یک پرینت توضیحات کاربردی ارائه نمودند.
این وبینار با استقبال خوب دانشجویان همراه بود و در انتها دانشجویان پرسشهای خود را ارائه نمودند و استاد درمورد پرسشها توضیحاتی را ارائه نمودند. وبینار در ساعت11 خاتمه یافت. 

کلید واژه ها: کارگاه مجازی آموزش پرینتر سه بعدی برگزار شد


نظر شما :