برگزاری وبیناری با عنوان روشهای کاهش ریسک در سرمایه‌گذاری به مناسبت هفته پژوهش

۲۱ آذر ۱۴۰۰ | ۰۸:۴۰ کد : ۴۰۹۱ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۷۴۱
توصیه مهم، سرمایه‌گذاری برای داشتن زندگی با رفاه بیشتر و بهتر است و نه زندگی برای سرمایه‌گذاری.

به مناسبت هفته پژوهش، معاونت پژوهش و فناوری دانشکده شریعتی با همکاری گروه علوم انسانی و پشتیبانی واحد فناوری اطلاعات، وبیناری با عنوان " روشهای کاهش ریسک در سرمایه‌گذاری " در روز شنبه بیستم آذرماه 1400 برگزار نمودند.
به گزارش واحد پژوهش و فناوری، در این وبینار خانم دکتر یعقوبی از مدرسین دانشکده، به مباحثی مانند مسیرهای سرمایه‌گذاری و انواع روشهای سرمایه‌گذاری در ایران، برنامه‌ریزی درآمدهای مازاد، سپرده‌های بانکی، خرید زمین، مسکن و یا خودرو، سرمایه‌گذاری امن، سرمایه‌گذاری روی ارز دیجیتال و تصمیم‌گیری ریسک، راههای مقابله با خطر، موارد مهم در کاهش ریسک، مدیریت ریسک، انواع ریسک از نظر تاثیر آن بر سرمایه‌گذاری، پرداخت.

 وی در این وبینار بیان داشت: ریسک سیستماتیک، عواملی است که برکلیه اوراق بهادار تاثیرگذار هستند. ریسک غیر سیستماتیک، عواملی است که تنها بریک یا چند ورقه بهادار خاص اثر میگذارند.  مبحث مهم بلاک چین یا به‌عبارتی زنجیره بلوکی، پایگاه داده‌ای متشکل از فهرست سوابق تراکنش‌هایی است که همواره رشد می‌کند و بر تعداد آن افزوده می‌شود. به این سوابق بلاک (Block) می‌گویند که از طریق رمزنگاری به یکدیگر متصل می‌شوند. بلاک‌ها در زنجیره‌ای از نودها (Node) قرار می‌گیرند و به مخزن ذخیره‌سازی که تشکیل می‌شود، دفتر کل دیجیتال (Digital Ledger) می‌گویند. به‌ عبارتی ‌دیگر، بلاک چین به‌عنوان نوعی دفتر کلی توزیع‌‌شده شناخته می‌شود که تاریخچه‌ی دارایی دیجیتال را با استفاده از غیر متمرکزسازی و هش رمزنگاری (Cryptographic Hash) غیر قابل تغییر و شفاف می‌کند. وی ادامه داد: بلاک چین به زبان ساده مانند جمعی هستند که دور هم قرارگرفته و اسلایدی را تماشا می‌کنند، آنها نمی‌توانند مطالب داخل اسلاید را تغییر دهند، درواقع بلاک چین امنیت در تراکنش ایجاد کرده، رمزگذاری و اطلاعات را شبکه‌گذاری می‌کند و مانع تقلب افراد میگردد.
ایشان تصریح کرد: هرشخصی با توجه به شناخت خود مسیرهای متفاوتی جهت آینده مالی بهتر انتخاب می‌کند، اما موضوع مهم انتخاب و تصمیم‌گیری آگاهانه است، حتی اگر در راه سرمایه‌گذاری، مشاوری دلسوز و مطلع درکنار خود داشته باشیم.
خانم دکتر یعقوبی، جهت راهنمایی و آشنایی دانشجویان تعدادی از سایتهای سهام یاب و طراحی استراتژیک، را معرفی کرد و در پایان ضمن تشکر از شرکت کنندگان، توصیه نمود : همواره به یاد داشته باشیم، سرمایه‌گذاری برای داشتن زندگی با رفاه بیشتر و بهتر است و نه زندگی برای سرمایه‌گذاری.

 

کلید واژه ها: برگزاری وبیناری با عنوان روشهای کاهش ریسک در سرمایه‌گذاری به مناسبت هفته پژوهش


نظر شما :