گزارشـی از برگزاری کارگاهی با عنوان پیشگیری از رفتارهای پر خطر

۱۴ آذر ۱۴۰۰ | ۱۴:۲۷ کد : ۴۰۲۱ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۷۰۷
بررسی برخی از ابعاد یک معضل اجتماعی جامعه، همراه با پرسش و پاسخ

                                                                  

صبح امروز یکشنبه چهادرهم آذرماه به همت معاونت دانشجویی فرهنگی دانشکده فنی و حرفه ای دکتر شریعتی با همکاری دفتر مشاوره کارگاهی با عنوان پیشگیری از رفتارهای پر خطر (به همراه فیلم و پرسش و پاسخ) با حضور آقای احمدی کارشناس اعتیاد و مددکار اجتماعی در اتاق شورای دانشکده فنی و حرفه ای دکتر شریعتی با حضور برخی از همکاران همراه با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری های صحیح فیزیکی برگزار شد.

آقای احمدی در ابتدا با پخش فیلمی مرتبط با مباحث روانشناسی بحث خود را آغاز کرد.


ایشان علت تمامی رفتارهای پر خطر را در این ویدئوی پخش شده بررسی نمود و راه درمان بسیاری از این رفتارها را صادق بودن در بیان احساسات با دیگران، نوشتن افکار، مشورت با افراد درست، مواجه شدن با مشکلات، آگاهی، صبر، نظم و داشتن روحیه ی شاد عنوان نمود.


وی در ادامه ضمن پاسخگویی به برخی سوالات مطرح شده خانواده ی امن و پر از رفتارهای مثبت و مهم تر از همه رابطه ی خوب بین زوجین را جزو عوامل مهم سالم ماندن فرزندان و دوری آن ها از اعتیاد دانست و تاکید کرد:


" ....بگذارید از همان اوایل کودکی، فرزندمان شاهد این محبت و جو صمیمانه خانواده بشود و دنیای خود را به دور از هرگونه تحمیل بشناسد. "


این کارشناس حوزه اعتیاد و مددکار اجتماعی در مورد مواردی دیگر از قبیل: درمان افسردگی ها به شکل صحیح، دوری از پنهان کاری ها در صورت وجود فردی در خانواده، افکار یکدیگر را محترم شمردن، مدیریت فضای مجازی، دادن اجازه بروز پرخاشگری های صحیح فرزندان و ... بحث نمود.


در پایان،  هدیه و لوح تقدیری از سوی دانشکده توسط خانم عسگری معاون دانشجویی و فرهنگی دانشکده به سخنران این مراسم اهداء شد.

 

کلید واژه ها: گزارشـی از برگزاری کارگاهی با عنوان پیشگیری از رفتارهای پر خطر


نظر شما :