افتتاح مرکز مشاوره و خدمات روانشناسی دانشجویان استان تهران با همکاری روانپزشک و روانشناسان مجرب در دانشکده شریعتی

۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۴:۳۰ کد : ۳۹۸ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۲۰۷۵۹

مرکز مشاوره و خدمات روانشناسی دانشجویان استان تهران با همکاری روانپزشک و روانشناسان مجرب در دانشکده شریعتی افتتاح شد
این مرکز مشاوره امروز سه شنبه 30/11/97 با حضور آقای دکتر مهدی، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه ای، خانم دکتر خالقی، مدیر کل دفتر مشاوره دانشگاه فنی و حرفه ای، آقای دکتر جعفری، نماینده و ناظر صندوق رفاه دانشجویان، خانم رباط جزی، مدیر کل امور دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای، مهندس مرضیه گرد، رئیس دانشکده، معاونین و برخی روسای ادارات و مشاورین دانشگاه، افتتاح و راه اندازی شد.
مهندس گرد در آیین افتتاح این مرکز اظهار داشت:‌ هدف از راه اندازی این مرکز فراهم نمودن مجموعه ای برای آرامش روحی و روانی دانشجویان، پیشگیری از آسیب های روانی- اجتماعی و ارتقای سطح بهداشت و سلامت روان دانشجویان در خصوص مسایل، مشکلات و نیازهای جوانان، ارتقای سطح شناخت و باورهای مذهبی ایشان، راهنمایی دانشجو برای شناخت صحیح توانایی ها و مشکلات خود، راهنمایی دانشجویان در تصمیم گیری آگاهانه، عاقلانه و حسن انتخاب و .. بوده است.
وی اظهار داشت: در این مرکز، علاوه بر مشاوره فردی، فضای مشاوره گروهی با حضور افراد فرهیخته نیز فراهم شده است که البته دانشجویان سایر مراکز دانشگاه فنی و حرفه ای، می توانند از این خدمات و امکانات بهره مند شوند.
رئیس دانشکده ضمن اشاره به تشکیل کمیسیون موارد خاص در دانشکده و بازدیدهای نظارت و ارزیابی استانی در این مرکز دانشگاهی، خاطرنشان کرد: در آینده ای نزدیک یک مرکز  آموزش حرکات اصلاحی و مهارتهای پایه زندگی از لحاظ سلامت و تغذیه راه اندازی خواهد شد.
دکتر خالقی ضمن تقدیر و تشکر از رئیس و معاونین دانشکده، گفت: امیدوارم این اقدام منشا خیری برای کل دانشکده و آموزشکده ها باشد و تلاشمان در این جهت است که در 31 استان، 31 مرکز مشاوره و خدمات روانشناسی ، بازگشایی و فعال شود.
وی از راه اندازی سایت مرکز مشاوره دانشگاه فنی و حرفه ای خبر داد و افزود: در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقای سلامت روان دانشجویان،با برنامه‌ریزی، برای ایجاد فضا و محیطی سالم و شاداب ضرورت راه اندازی یک مجموعه روانشناختی بسیار مهم و ضروری به نظر می رسید چرا که احیای یک نفر از نظر روحی و روانی یعنی احیای یک جامعه.
در ادامه مسئولین حاضر از بخش های متعدد این مرکز بازدید نموده و طی نشستی در خصوص مسائل و مشکلات دانشجویان در زمینه های مختلف، به بحث و گفتگو پرداختند.

 

کلید واژه ها: افتتاح مرکز مشاوره و خدمات روانشناسی دانشجویان استان تهران دانشکده شریعتی روانشناسان و روانپزشکان مجرب


نظر شما :