چهارمین وبینار هفته پژوهش برگزار شد

۰۳ آذر ۱۴۰۰ | ۰۹:۳۸ کد : ۳۹۳۰ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۶۰۹
با عنوان جلوه‌های فرهنگی در ایده‌یابی برای انیمیشن، با تاکید بر ادبیات عامه

                                                                        
به مناسبت هفته پژوهش، معاونت پژوهش و فناوری دانشکده شریعتی با همکاری گروه هنر و پشتیبانی واحد فناوری اطلاعات، وبیناری با عنوان " جلوه‌های فرهنگی در ایده‌یابی برای انیمیشن، با تاکید بر ادبیات عامه " در تاریخ 2 آذر 1400 برگزار نمودند.
 به گزارش واحد پژوهش و فناوری، در این وبینار آقای جواد رضائیان، از مدرسان گروه هنر، کاربرد ایده‌یابی را در چند رشته‌ مختلف بیان نموده و سپس به طور خاص به ایده‌یابی در انیمیشن پرداختند. 
ایشان با مطرح کردن این سوال که ادبیات و فرهنگ عامیانه چیست؟ تعریف جامعی از ادبیات و فرهنگ عامیانه ارائه نموده و ایده‌های مناسب استخراج شده جهت نوشتن در این زمینه را تشریح نمودند . 

استاد ضمن تعریف ادبیات شفاهی یا همان ادبیات عامیانه، ایده‌های مناسب جهت استفاده در انیمیشن را برشمرده و توضیحات لازم را در این زمینه ارائه داد. در ادامه ویژگی‌های قصه‌های عامیانه را به تفصیل بیان نموده و به چگونگی به کارگیری این قصه‌ها در انیمیشن پرداخت. ایشان برای ملموس‌تر شدن مبحث، نمونه‌هایی گویا از قصه‌های عامیانه‌ی کشورهای مختلف، که دارای ریشه‌های مشترک هستند را مثال زدند.
 در بخش پایانی، چند نمونه از کارهای دانشجویان در زمینه طراحی سبک و فضا، شخصیت و ... ارائه شده و در مورد آنها با دانشجویان به بحث و گفتگو پرداختند.

وی در پایان تصریح کرد:

 " ادبیات عامیانه، فرصت‌های زیادی جهت هویت بخشیدن به انیمیشن می‌دهند که با دقت، هوشمندی و نکته‌بینی به صورت‌های متنوع و متفاوت ظهور پیدا می‌کنند."

کلید واژه ها: با عنوان جلوه‌های فرهنگی در ایده‌یابی برای انیمیشن، با تاکید بر ادبیات عامه


نظر شما :