برگزاری مراسم افتتاحیه ی اولین دوره مسابقات پارالمپیاد ورزشی دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای

۲۵ مهر ۱۴۰۰ | ۱۰:۵۷ کد : ۳۶۶۹ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۱۲۰۲
با شعار با هم قوی تر، سریعتر و بالاتر

مراسم افتتاحیه اولین دوره مسابقات پارالمپیاد ورزشی دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای با شعار با هم قوی تر سریعتر بالاتر روز شنبه ۲۴ مهرماه ۱۴۰۰ با حضور مجازی دکتر صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای، دکتر مهدی معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه، دکتر شریعتی فیض آبادی رئیس مرکز مشاوره تربیت بدنی و سلامت دانشجویی و همچنین دکتر محمود خانی رئیس آکادمی ملی پارالمپیک به میزبانی دانشکده شریعتی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشکده شریعتی، در ابتدای مراسم مهندس گرد رئیس دانشکده، اظهار داشت: برای ما افتخار است که به جامعه اعلام کنیم، دانشجویان ما، هم در عرصه های علمی و درسی و هم در عرصه های اجتماعی موفقند و حضور دارند، امیدوارم شرایطی که ایجاد شده با همکاری بین دانشگاه فنی و حرفه‌ای و آکادمی ملی پارالمپیک، فضا برای حرکت ها و اقدامات بعدی فراهم گردد.
وی ضمن سپاسگزاری از حمایت های مسئولین دانشگاه فنی و حرفه ای خاطرنشان کرد: ما انتظار داریم کارشناسان و همکاران تربیت بدنی این اقدام را لحظه به ‌لحظه پیگیری نمایند تا بتوانیم این رویداد ملی را به خوبی به ثمر برسانیم.
دکتر صالحی عمران در این مراسم اظهار داشت: محور کار ما در دانشگاه فنی و حرفه ای دانشجویان می باشند که ما باید فضایی فعال برای مرحله مهمی از زندگیشان را فراهم نماییم. ما باید در دانشگاه فنی و حرفه‌ای علاوه بر یادگیری و انتقال مهارت، زندگی کردن را هم آموزش دهیم و به تمامی جنبه های دیگر هم توجه داشته باشیم و این را هم مد نظر قرار دهیم که همه حوزه ها را باید با قوت و دقت کار کرد و به نتیجه مطلوب رساند.
وی در ادامه افزود: هر انسانی استعداد های مختلفی دارد که زمینه‌های شکوفایی آنها هم مهم است و فعالیت های ورزشی جزء سرمایه گذاری های  انسانی است که ما خودمان را برای حمایت ملزم می دانیم .
رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای تاکید نمود: ما یک سری مسئولیت های اجتماعی هم داریم که این رویداد های ورزشی یک نظام همکاری را در پذیرش و انجام این مسئولیت ها، به ما یاد می دهد.
دکتر صالحی عمران خاطر نشان کرد: ما یک بخشی از دروس مان نظری و بخش دیگر آن عملی می باشد بنابراین پهنه ی دانشگاه را باید وسیع کنیم و به بیرون ببریم تا زمینه ای ایجاد شود که بخشی از این یادگیری هایمان را در جامعه ای فراتر از دانشگاه، در صنعت و بازار کار، کسب کنیم
در ادامه دکتر مهدی ضمن تشکر و قدردانی از همکاران و شرکت کنندگان در این رویداد ورزشی بیان داشت: معلولیت به هیچ عنوان محدودیت و ناتوانی نیست و انسان می تواند سایر توانمندی ها و مهارت های خود را به صورت جایگزین و متنوع پرورش دهد یکی از پیامدهای این المپیاد باید این باشد که افراد خودشان را جدا ندانند چراکه توانمندی ها، متنوع و قابل افزایش است و می توان از سایر دارایی‌های دیگر خود استفاده کرد.
وی افزود: دانشگاه یکی از ابعاد آن آموزش و پژوهش است و بخش دیگر، فوق برنامه ها و فعالیت های جانبی می باشد و ماموریت ما در دانشگاه این است، بخش دیگر این استعدادها را شکوفا نماییم چرا که همه ابعاد زندگی باید مورد توجه قرار گیرند که یکی از آنها ورزش است.
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه، سرمایه گذاری در ورزش را به صورت زود بازده و پر بازده عنوان نمود و گفت: این سرمایه گذاری بسیار سودمند بوده و قطعاً هم امروز و هم در آینده نصیب افراد جامعه و دانشگاه می شود ما باید قدر بدانیم و تلاش کنیم این اقدام با کیفیت انجام شود.
وی تاکید نمود: سلامت ورزشی باید توسعه پیدا کند و انجمن‌های علمی و کانون های فرهنگی و جانبی دانشگاه باید توسط دانشجویان طراحی و اجرا شود و سعی کنیم با نظم، دقت و برنامه ریزی در این رقابت ها مشارکت را افزایش دهیم.
همچنین دکتر شریعتی در این مراسم بیان داشت: تلاش می کنیم ارتباطاتمان را با سایر نهاد ها توسعه دهیم و امیدوارم با برگزاری این رویداد ملی، گامی موثر در شکوفایی و توسعه ی استعدادهای افراد معلول و کم توان ، برداریم.
سپس آقای دکتر محمود خانی ضمن ابراز خرسندی از این رویداد اظهار نمود: ما ادبیاتی داریم در مورد چند واژه کلیدی که یکی از آنها برابری می باشد. ما با ایجاد برابری فرصت ها می توانیم این امکان را برای افراد معلول فراهم کنیم تا آن ها بتوانند توانایی‌های خود را بروز و ظهور نمایند. و این فضای برابر، ایجاد نمی شود مگر اینکه یک کار ملی صورت پذیرد و حرکتی که شما آغاز کردید کمک می کند تا یکی از شعارهای بنیادین و مهم جنبش پارالمپیک محقق شود.
وی افزود: واژه دیگر در ادبیات این جنبش، ایجاد یک جامعه فراگیر و ادغام شده می باشد که بدین معناست جامعه ای داشته باشیم تا افراد دارای معلولیت را با یک نگاه برابر درون خود بپذیرد و در واقع آنها بخشی از یک برنامه جاری در جامعه باشند که برای شکل گیری چنین جامعه‌ای باید بخش های مختلف با حمایت و همکاری یکدیگر، گام به گام این فضا را مهیا نمایند.
دکتر محمود خانی، تصریح کرد: هرچقدر نوع نگاه مان را اصلاح کنیم حضور و ظهور افراد دارای معلولیت بیشتر خواهد شد همه ما دارای نقایصی هستیم که شکل آن فرق میکند، ما باید فرصت دیده شدن را برای این  افراد فراهم نماییم و برای ایجاد این فضا، بعد از خانواده، ازمدارس، دانشگاه ها شروع کنیم تا بتوانیم به سوی شکل گیری جامعه فراگیر، حرکت کنیم که این نگاه تیزبین و مدیریت روشنفکر شما با برگزاری این مسابقات، چنین ضرورتی را به درستی تشخیص داد. امیدوارم ما در کمیته پارالمپیک از حضور ورزشکاران دانشجو برخوردار باشیم و بتوانند عملکرد سطح بالایی را از خود نشان دهند.

 

کلید واژه ها: مراسم افتتاحیه ی اولین دوره مسابقات پارالمپیاد ورزشی دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای


نظر شما :