پیام هیئت رئیسه دانشگاه فنی و حرفه‌ای به مناسبت فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی

۲۷ مرداد ۱۴۰۰ | ۰۰:۲۱ کد : ۳۳۸۲ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۸۸۰
به نقل از سایت ستاد مرکزی دانشگاه فنی و حرفه ای

باز این چه شورش است که در خلق عالم است   
       باز این چه نوحه و چه عزا و چه ماتم است
در بارگـاه قـدس کـه جـای ملال نیست       
   سـرهای قدسیـان همـه بر زانوی غم است


اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ وَ عَلَى الاَْرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ عَلَیْکَ مِنّى سَلامُ اللَّهِ (اَبَداً) ما بَقیتُ وَ بَقِىَ اللَّیْلُ وَ النَّهارُ وَ لاجَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لِزِیارَتِکُمْ...


نهضت حسینی و واقعة تاسوعا و عاشورا برای ما تنها یک جریان تاریخی و یک حادثة تأثربرانگیز نیست؛ بلکه نوعی فرهنگ و تاریخ آغازی دیگر است؛ امام حسین (ع) و یاران باوفایش در صحرای نینوا نهضتی را برپا ساختند که هنوز هم با گذشت ۱۴ قرن، زمینه‌ساز پیدایش جنبش‌ها و حرکت‌های حق‌مدارانه و عدالت‌خواهانه در سراسر جهان است. آن اسوه‌های عشق و آزادگی که نام و یاد و خاطرة ایستادگی و مقاومتشان در تاریخ ثبت و جاودانه است، سرلوحة زنده‌دلان و نیک‌سیرتان عالم امکانند. هیچ حکومت حقی نیست که وامدار عاشورا نباشد و هیچ آزاداندیش ستم‌ستیزی نیست که از آن روز بزرگ تأسی نپذیرد.

هیئت رئیسة دانشگاه فنی و حرفه‌ای فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی و شهادت مظلومانه و جانگداز سرور و سالار شهیدان کربلا، حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و هفتاد و دو تن از یاران مخلص، جان بر کف، باوفا و بی‌همتای ایشان را به ساحت مقدس حضرت بقیه‌الله الاعظم ارواحنا له الفدا، مقام معظم رهبری و تمام شیعیان جهان تسلیت و تعزیت عرض می‌نماید. امید آنکه رهرو راستین آن امام آزاده باشیم. خداوند به حرمت برترین و بهترین بندگان صالح خویش در این ایام، بساط بیماری منحوس کرونا و ظلم و آشوب در جهان را برچیند که یدالله فوق ایدیهم.
 
هیئت رئیسه دانشگاه فنی و حرفه‌ای

کلید واژه ها: پیام هیئت رئیسه دانشگاه فنی و حرفه‌ای به مناسبت فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی


نظر شما :