برگزاری جلسه هماهنگی و تعامل با صنعت پوشاک با هدف گسترش فعالیت ها و پویایی مرکز نوآوری دانشکده دکتر شریعتی

۱۸ تیر ۱۴۰۰ | ۰۰:۱۱ کد : ۳۲۹۲ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۱۰۹۳
رئیس دانشکده شریعتی از توانمندی های بالا و راه اندازی تنها دبیرخانه تخصصی مد و لباس کشور در این مرکز سخن گفت

روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۰/۴/۱۶، جلسه هماهنگی با هدف  تقویت کانون خلاقیت گروه طراحی پارچه و لباس وشناسایی و جذب شتاب دهنده متناسب با نیازهای جامعه برای مرکز نوآوری دانشکده در اتاق شورا و با حضور دبیر اتحادیه تولید و صادرات و تولید نساجی و پوشاک ایران ، رییس پژوهشکده مواد و فرآیندهای دانشگاه امیرکبیر، دبیر انجمن طراحان پوشاک ایران و نماینده گروه توسعه فناوری امیرکبیر، خانم دکتر ایمانیان مدیر کل مراکز رشد و نوآوری دانشگاه فنی و حرفه ای، خانم مهندس گرد رئیس دانشکده و تیم همراه تشکیل شد.
در ابتدای جلسه خانم مهندس گرد، با اشاره به توانمندی های بالای دانشکده، از راه اندازی تنها دبیرخانه تخصصی مد و لباس کشور در دانشکده شریعتی یاد کرد.
در ادامه جلسه آقای دکتر لطیفی با اشاره به نیاز صنعت به تربیت تکنسین بعنوان یک ضرورت یاد کرد و از اینکه یک دانشگاه مشخصا ماموریت این امر مهم را دارد ابراز خرسندی نمود و اعلام آمادگی هرگونه همکاری علمی و عملی با استفاده از مکانیسم اجرایی غیر متمرکز ، امکان استفاده از تجهیزات مرتبط در امیرکبیر، یاد کرد.
خانم دکتر ایمانیان نیز باتاکید بر تقاضا محوری برنامه های دانشگاه فنی و حرفه ای، ضرورت استفاده از کنسرسیوم سه ضلعی عملیاتی را یادآور شد. ایشان در بخشی از سخنان خود از دانشگاه فنی و حرفه ای به عنوان مبادی مستقیم معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حوزه صنایع خلاق یاد کرد.

تعیین شورای سیاست گذاری، تیم مشاوره و ارزیابی به صورت ترکیبی از صنعت، انجمن و اتحادیه از پیشنهادات مطرح شده در این جلسه بود.

همچنین اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران جهت ارائه ایده های مشترک با دانشکده شریعتی اعلام آمادگی کرد.

طراحی، الگو سازی، رنگبندی و... به عنوان تخصص شریعتی، مطرح و از امکان فعالیت در حوزه بین الملل نیز یاد شد. امکان بهره گیری از کمک اتحادیه در بحث آکسسوری ها و آنالیز هزینه ها از دیگر موارد مطروحه در جلسه بود.

کلید واژه ها: برگزاری جلسه هماهنگی و تعامل با صنعت پوشاک با هدف گسترش فعالیت ها و پویایی مرکز نوآوری دانشکده دکتر شریعتی


نظر شما :