وبینار سراسری معاونان آموزشی دانشکده/ آموزشکده های سراسر کشور

۱۵ تیر ۱۴۰۰ | ۰۹:۰۶ کد : ۳۲۸۲ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۷۴۸
رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای: توسعه رشته ها باید با مطالعه کافی و با در نظر گرفتن بازار کار مناسب، اشتغال پس از فراغت از تحصیل، وجود مربی حاذق و داشتن زیرساخت و تجهیزات کافی باشد.

وبینار سراسری معاونان آموزشی دانشکده/ آموزشکده های سراسر کشور با حضور دکتر صالحی عمران ریاست دانشگاه، دکتر میرفخرالدینی معاون آموزشی، مدیران کل معاونت آموزشی، فناوری و امور مالی دانشگاه، معاونان آموزشی دانشکده/ آموزشکده های دانشگاه در تاریخ 1400/4/12 بصورت مجازی و به میزبانی سازمان مرکزی دانشگاه برگزار گردید.

در این جلسه دکتر صالحی عمران ضمن ابراز رضایت از برگزاری امتحانات و قدردانی از معاونت آموزشی عنوان کرد: اصراری بر توسعه کمی ندارم و توسعه رشته ها باید با مطالعه کافی و با در نظر گرفتن بازار کار مناسب، اشتغال پس از فراغت از تحصیل، وجود مربی حاذق و داشتن زیرساخت و تجهیزات کافی باشد. این رسالت و مسئولیت ماست، بنابراین تمام روسا و معاونین باید روی اصول و معیارها سیاست گذاری کنند.

در ادامه وی خواستار ارزشیابی دقیق اساتید و دانشجویان بود که هر مرکز باید مبتکرانه و خلاقانه وارد عمل شود و به دریافت دستورالعمل ها از ستاد اکتفا نکند. در پایان توصیه کرد در سیاست های کلان بایستی آموزش های مجازی برنامه ریزی شود حتی اگر شرایط عادی شود و کلاس ها حضوری برگزار گردد، نباید آموزش الکترونیکی و مجازی فراموش گردد، چون این امر فواید زیادی روی یادگیری و اشتغال دانشجویان دارد.

دکتر میرفخرالدینی، ضمن سپاس و قدردانی از همکاران صف و ستاد در خصوص اولویت های برنامه آموزشی دانشگاه به نکات زیر اشاره و رهنمودهایی ارائه کرد:

-بحث همسان سازی حق الزحمه های اعضای هیات علمی، تسریع در تکمیل فرم تعهد ارسالی وزارت علوم مربوط به فوق العاده ویژه جهت صدور به موقع احکام

- درآمدزایی مرکز آموزش های آزاد و قدردانی از این واحد و تک تک معاونین که سربازان خط مقدم در زمینه آموزش هستند.

- درخواست پیشنهاد رشته های جدید که تاکنون در وزارت علوم و هیچ دانشگاهی نبوده و متناسب با نیاز جامعه، بازار کار و زیر ساخت های لازم باشد.

- تاکید بر برگزاری کارگاه ها با مجوز ستاد کرونای استان و رعایت پورتکل های بهداشتی با کم کردن تعداد دانشجو در کارگاه و خوابگاه ها

- خبر برنامه ریزی نرم افزار برای برگزاری دو ماه ترم تابستان و اولویت برگزاری ترم تابستان با استان ها

- جدی گرفتن دستورالعمل ها و پاسخگویی به موقع نامه ها

پس از آن مراکز دختران کاشان، دختران سبزوار، پسران صومعه سرا، پسران قزوین و پسران ممسنی به تشریح مشکلات مجموعه خود پرداخته و پیشنهاداتی ارائه کرد که به بحث گذاشته شد.

در ادامه، مدیران کل در ارتباط با دستورات جلسه، برنامه ها و پیشنهادات خود را مطرح کرد و به سوالات و ابهامات همکاران پاسخ داد.

در پایان جلسه، دکتر میرفخرالدینی مقرر کرد طبق دستورات مطرح شده در جلسه، اعضای شورا نظرات و پیشنهادات خود را در اتوماسیون و گروه شورای آموزشی دانشگاه مطرح و پس از جمع بندی ابلاغ گردد.

منبع خبر: سایت دانشگاه فنی و حرفه ای

کلید واژه ها: توسعه رشته ها باید با مطالعه کافی و با در نظر گرفتن بازار کار مناسب، اشتغال پس از فراغت از تحصیل، وجود مربی حاذق و داشتن زیرساخت و تجهیزات کافی باشد.


نظر شما :