برگزاری وبینار طبیعت، مرجع خلاقیت و نوآوری در آثار طراحان پارچه و لباس

۲۳ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۳:۵۷ کد : ۳۲۱۹ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۱۱۷۷
با هدف ایجاد تغییر در نوع دید و نگرش دانشجویان نسبت به آنچه که در اطراف خود می بینند و اهمیت به گرفتن ایده و الهام بخشی از طبیعت و دیگر موهبت های الهی

وبیناری با عنوان " طبیعت، مرجع خلاقیت و نوآوری در آثار طراحان پارچه و لباس" روز شنبه 22 خردادماه1400  با همکاری معاونت پژوهش و فناوری و گروه طراحی پارچه و لباس و همچنین پشتیبانی واحد فناوری و اطلاعات دانشکده با حضور دانشجویان و اساتید برگزار گردید.
به نقل از واحد پژوهش و فناوری، خانم دکتر الهی ضمن تشکراز حضور اساتید و دانشجویان علاقه مند، هدف از برگزاری این وبینار را ایجاد تغییر در نوع دید و نگرش دانشجویان نسبت به آنچه که در اطراف خود می بینند و اهمیت به گرفتن ایده و الهام بخشی از طبیعت و دیگر موهبت های الهی، دانست.
دکتر الهی بیان داشت: با شناخت و توجه به عمق ساختار وجودی این مخلوقات و توجه به پتانسیلی که در هر کدام از آنها وجود دارد، می‌توان در هنر ارزشمند طراحی لباس از آنها استفاده کرد. رد پای جلوه‌های طبیعت در آثار تاریخی همچون کتیبه ها، سفالینه ها و دیگر اشیاء کشف شده که درحفاری ها بدست آمده اند، وجود داشته است. اکنون در جهان شاهد طراحی و تولید لباس‌های مختلفی هستیم که با الهام از طبیعت و انواع موجودات، انواع درختان، برگها، گلها، حشرات، سخت پوستان، رنگین کمان، کوه و... شکل گرفته‌اند. 
وی در ادامه افزود: فرم هایی که قابلیت تبدیل شدن به حجم را دارند و نهایتا به طراحی و ساخت لباسی منجر می شوند که با تعاریفی که تا کنون از طراحی لباس داشتیم کاملا متفاوت هستند. برخی طراحان لباس دراین عرصه پا را فراتر گذاشته و اقدام به طراحی لباس های هوشمند کرده‌اند. لباسهایی که با تغییر دما، تغییر رنگ می دهند و یا لباسهایی که بتوانند افراد را در برابر بیماریهای خطرناک محافظت کنند، مانند لباسی که برای استفاده در ایام کرونا طراحی شده است. برای طراحی و ساخت این نوع لباس ها که می بایست در حد کلان ارائه شود، یک تیم از افرادی توانا در زمینه معماری، کامپیوتر، الکترونیک، نقاشی، بیولوژی و...به صورت منسجم با یکدیگر کار می کنند.
سپس، دکتر الهی فیلم طراحی و ساخت چند نمونه از این لباسها را که توسط هنرمندان این عرصه از جمله بهناز فراهی خلق شده بود، به نمایش گذاشت و در پایان از حضور شرکت کنندگان در وبینار قدردانی نمود.

کلید واژه ها: وبینار طبیعت، مرجع خلاقیت و نوآوری در آثار طراحان پارچه و لباس


نظر شما :