برگزاری وبینار معرفی کانون شکوفایی، خلاقیت و نوآوری

۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۱:۳۵ کد : ۳۲۱۰ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۱۰۴۷
در این وبینار به اهداف و جایگاه شکوفایی خلاقیت و نو‌آوری و حوزه فعالیت کانون با محوریت صنایع خلاق و نحوه ورود به کانون، پرداخته شد

وبیناری تحت عنوان "معرفی کانون شکوفایی، خلاقیت و نوآوری" روز چهارشنبه 19 خرداد، با  همکاری معاونت پژوهش و فناوری و گروه طراحی و پارچه و لباس و همچنین پشتیبانی واحد فناوری و اطلاعات دانشکده با حضور دانشجویان و اساتید برگزار گردید.
به گزارش واحد پژوهش و فناوری، خانم دکتر الهی ضمن عرض خوش ‌آمد به خانم دکتر میرهادی، مسئول کانون خلاقیت و شکوفایی دانشکده شریعتی، خواستار معرفی کانون و شرح پروسه فعالیت در آن، توسط ایشان شد.
از جمله مواردی که در این وبینار توسط خانم دکتر میرهادی به آنها پرداخته شد، آشنایی با اهداف وجایگاه شکوفایی خلاقیت و نو‌آوری، حوزه فعالیت کانون با محوریت صنایع خلاق و نحوه ورود به کانون بود.

دکتر میرهادی در خصوص کانون شکوفایی و خلاقیت، اظهار داشت: این کانون، زیر مجموعه ای از مراکز رشد می‌‌باشد. کسانی که تمایل به حضور در این کانون را دارند، باید صاحب طرح و ایده ای باشند که به محصول رسیده و قابلیت تجاری سازی داشته باشد. به عبارتی، از شخصیت فـردی به شخصیت گـروهـی رسیده باشند یعنی شرکتی تحت عـنـوان شرکت دانش بنیان به ثبت رسانده، تا بتوانند از مزایا و حمایت‌های کانون برخوردار شوند.
در ادامه، استاد به تعریف هسته فناور اشاره کرده و افزود: هسته به گروه فناور و نوآور گفته می‌شود که هنوز از نظر سطح ایده در مرحله ساخت نمونه اولیه است. از طرفی دیگر گروه‌های نوآور و فناوری وجود دارند که هویت حقوقی دارند، یعنی اینکه به صورت شرکت‌های ثبت شده می‌باشند. هر دو گروه می‌توانند در کانون شکوفایی و خلاقیت حضور داشته باشند و هیچ کدام محدودیتی برای حضور ندارند. اگر شرکت باشد، تحت عنوان واحد فناور و اگر به صورت یک شخصیت حقیقی باشد، به عنوان هسته، مطرح می شوند.
در این راستا، اولین اقدام کانون، اختصاص یک فضای کار اشتراکی است حدود 50 مترمربع و مستقر شدن 6 هسته در آن، جهت حمایت مالی، معرفی به شتاب دهنده‌ها و همچنین خـدمـات و مشاوره‌های فـنـی، تخصصی و ازمایشگاهی است .
سپس دکتر میرهادی به تقسیم‌بندی صنایع خلاق در حوزه فعالیت کانون، اشاره نمود و تصریح کرد: کسب و کارهای دیجیتال و فضای مجازی، صنایع دیداری و شنیداری، صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی، هنرهای تجسمی و نمایشی، بازی، اسباب بازی و سرگرمی، طراحی و معماری، یادگیری، نشر و چاپ، گیاهان دارویی و طب سنتی، که دقیقا متناسب با تمام رشته‌های موجود در دانشکده شریعتی است در این تقسیم بندی وجود دارد و کسی کـه در حـوزه‌های نامبرده فعالیت می‌کند، چنانچه دارای ایـده و طـرحی است کـه هـم از نـظـر بازار‌یابی خوب باشد و هم از نظر نوآوری حرفی برای گفتن با رقیب داشته باشد، می‌تواند با حضوردرکانون، به پرورش خلاقیت و شکوفایی ایـده اش بپردازد و آن را تبدیل بـه محصول یا خـدمـت کند و پس از رسیدن به استقلال، یک شرکت خـلاق را تاسیس، و درنهایت از بسته‌های حمایتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری استفاده نماید .

وی در ادامه به معرفی چـنـد شرکت خلاق پرداخت و مراحل پذیرش در کانون را با توجه به تصویر زیر شرح داد.


 
در پایان وبینار، استاد میرهادی به سوال خانم دکترالهی در زمینه ی کمک‌های معنوی کانون به افراد، این چنین پاسخ داد: کانون، در کنار افراد، پا به پای آن‌ها پیش خواهد رفت تا ایده‌ شان به ثمر برسد، و چنانچه نیازی درآنها حس شود، ایشان را جهت کمک رسانی کاربردی و اقتصادی، به کانون ارجاع می‌‌دهند.

 

کلید واژه ها: وبینارمعرفی کانون شکوفایی، خلاقیت و نوآوری


نظر شما :