وبینار ی با عنوان "نحوه ی ارائه ی یک پورتفولیوی حرفه‌ای" برگزار گردید

۱۹ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۰:۵۹ کد : ۳۲۰۴ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۱۱۴۳
به گزارش معاونت پژوهش و فناوری دانشکده فنی و حرفه ای دکتر شریعتی

این وبینار با سخنرانی سرکارخانم آزاده سلمان ماهینی از اساتید گروه طراحی پارچه و لباس در تاریخ 18  خرداد 1400 از ساعت 17 تا 19 برگزار گردید. استاد ماهینی هدف این وبینار را بالابردن توانایی دانشجویان در ارائه آثار خود بیان نمودند. یکی از هدف های مهم دانشجویان در دوران تحصیل خود کسب مهارت لازم جهت کارکردن با نرم افزارهای  ارائه پروژه و طرح می باشد و در این مسیر نباید فقط به دروس مربوطه در دانشگاه کفایت کنند و از کارگاه ها و کلاس های جنبی حتما بهره مند شوند.
ایشان در ادامه سه نمونه از برنامه های مورد استفاده در طراحی کاتالوگ، طراحی بروشور، طراحی ژورنال، طراحی پوستر معرفی نمودند: 

سرفصل های این وبینار به ترتیب زیر برای دانشجویان ارائه گردید:
•    انتخاب ابعاد کار
•    انتخاب رنگ
•    انتخاب فونت
•    طراحی فضای چیدمان
•    طراحی پوستر

استاد ماهینی انتخاب فونت ساده و روان در پروژه ها، ابعاد متناسب باطرح یا پروژه، استفاده از رنگ های ملایم و چشم نواز و هماهنگ درکنار چیدمان کار و زمینه کار، شلوغ نبودن صفحات ارائه کار در فضای چیدمان و هماهنگ بودن صفحات پروژه،  درج اطلاعات مهم و اصلی در پوستر و عدم ذکراطلاعات حاشیه ای درآن را اساس یک ارائه مطلوب برشمردند.
سرکارخانم ماهینی در ادامه وبینار خطاب به دانشجویان شرکت کننده که اکثر ایشان از گروه طراحی پارچه و لباس حضور داشتند، درخصوص استفاده از نرم افزار های موجود بیان داشتند: "در نرم افزارهایی مانند POWER POINT که دانشجویان برای ارائه پروژه های خود استفاده می کنند نمونه های( TEMPLATE) آماده موجود می باشد، اما به هیچ عنوان استفاده از این نمونه ها برای شما دانشجویان طراحی پارچه و لباس توصیه نمی گردد کار و حرفه اصلی شما دانشجویان، طراحی و خلق ایده می باشد پس حتما سعی کنید حتی صفحات ارائه طرح  شما منحصر بفرد و ساخته فکر و ایده خود شما باشد".  شلوغ بودن صفحه کار، استفاده از رنگ های تند و نامتناسب، چیدمان شلوغ فضای صفحات  در جهت نشان دادن طرح شما نه تنها کمکی نمی کند بلکه پورتفولیو شما را ضعیف ارائه می کند. صفحه ای طراحی کنید که با موضوع پروژه تان همخوانی داشته باشد و در جهت ارائه پورتفولیوی بهتر موثر باشد.
ایشان در ادامه نمونه هایی از پروتفولیو های موفق را برای دانشجویان به نمایش گذاشتند. افرادی که با طراحی ساده و هماهنگ توانستند یک پورتفولیوی حرفه ای جهت نمایش پروژه خود در خارج از کشور داشته باشند.

در آخر سرکار خانم الهی مدیر گروه طراحی پارچه و لباس ضمن تشکر از استاد، پیشنهاد برگزاری کارگاه های آموزشی یک روزه برای آشنایی با چند نمونه  نرم افزارهای ارائه کار را داشتند و همچنین به دانشجویان پیشنهاد نمودند از پروژه های خود که در طول دوره کارشناسی برای هر درس با موضوعات متفاوت انجام داده اند یک پورتفولیوی حرفه ای تهیه نموده تا بتوان در نمایشگاه ها که در این دوران هم اغلب به صورت مجازی برگزار می گردد، نمایش داده شود و هم در دانشکده توانایی های دانشجویان به شکل آرشیو موجود باشد. 
علاقمندان جهت بهره مندی از این برنامه می توانند به لینک ضبط شده وبینار زیر مراجعه نمایند.
http://vclass2.shariaty.ac.ir/psc7g73fkney/?proto=true


 


نظر شما :