سومین وبینار هفته گرافیک با عنوان بررسی آموزش چاپ دستی در برنامه های درسی ایران ، برگزار شد

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۲:۲۱ کد : ۳۰۵۴ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۱۰۶۰
استاد همایون موسوی:نیاز به بازنگری اساسی در برنامه های چاپ دستی و معرفی وحمایت بیشتراین رشته باید یه عنوان ضرورت مطرح گردد.

به مناسبت هفته گرافیک وبیناری با عنوان بررسی آموزش چاپ دستی در برنامه های درسی ایران با همکاری گروه هنر و پشتیبانی واحد فناوری اطلاعات دانشکده در تاریخ 11 اردیبهشت 1400با حضور بیش از 72 نفر از دانشجویان و اساتید برگزار گردید.
در ابتدا استاد خزایی مدیر گروه گرافیک ، به معرفی سخنران این نشست آنلاین استاد همایون موسوی پرداخت و بیان داشت: ایشان دارای کارشناسی نقاشی و ادب پژوهش از دانشگاه هنر و دارای 22 سال سابقه تدریس در دانشگاههای مختلف هستند که تاکنون 6 نمایشگاه انفرادی و بیش از 80 نمایشگاه گروهی داشته‌اند. ایشان مولف کتابهای کارگاه چاپ دستی در هنرستانها و جزو داورهای کشوری در مسابقات می باشند.
در این وبینار استاد موسوی به طورمختصر، مسیر آموزش چاپ دستی از هنرستان تا دانشگاه را توضیح داده و به جایگاه چاپ دستی در برنامه‌های درسی پرداخت. 
وی اظهار نمود: در هنرستانها برای رشته های نقاشی و گرافیک مقدمات چاپ دستی آموزش داده می‌شود و تاحدودی قواعد چاپ دستی مورد تایید بین‌المللی، آموخته می‌شود و لذا این هنرجویان وقتی که در کنکور فنی وحرفه ای پذیرفته شده و وارد دوره‌های کاردانی پیوسته می‌شوند تا حدودی مقدمات چاپ را قبلا گذرانده و آشنایی دارند در صورتی که همه دانشجویان اینگونه نیستند چون عده ای هم از رشته های دیگر وارد این دوره ها شده اند .

استاد موسوی در ادامه افزود: در دوره‌های کارشناسی پیوسته هم که از طریق کنکور سراسری شکل گرفته و دانشجویان وارد این دوره‌ها می‌شوند تعداد کثیری از آنها فقط کلاسهای آمادگی کنکور را شرکت کرده‌اند بنابراین فرض بر این است که آنها از صفر شروع کرده‌اند واز ابتدا شروع به آموزش می کنند. پس باید به صورت جدی سرفصلهای این رشته مورد تجدید‌نظر قرار گرفته و این گسست در برنامه درسی به عنوان یک بحث چالشی برای استادان و دست‌اندرکاران برنامه آموزشی یکبار بازنگری گردد. 
سپس ایشان برای نمونه چارت درسی دانشگاه تهران را در دوره های گوناگون مورد بررسی قرار داده و در جمع بندی نهایی بیان داشت: نیاز به بازنگری اساسی در برنامه های چاپ دستی و معرفی وحمایت بیشتراین رشته باید یه عنوان ضرورت مطرح گردد.
 این وبینار با پرسش وپاسخ شرکت کنندگان به پایان رسید. 
 

کلید واژه ها: سومین وبینار هفته گرافیک با عنوان بررسی آموزش چاپ دستی در برنامه های درسی ایران ، برگزار شد


نظر شما :