گزارش برگزاری وبینار کارآفرینی در عصر کسب و کارهای الکترونیک و مجازی

۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۱:۳۶ کد : ۳۰۰۱ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۱۳۳۱
کارآفرینی، خلق و ایجاد یک چیز با ارزش است و اشتغال یکی از بخش های کوچک در کارآفرینی است

با هماهنگی و برنامه ریزی معاونت پژوهشی دانشکده سرکار خانم دکتر روایی و پشتیبانی واحد فناوری اطلاعات دانشکده،  وبیناری تحت عنوان " کارآفرینی در عصر کسب و کارهای الکترونیک و مجازی" با سخنرانی جناب آقای دکترمهرداد بیات، مدرس دانشگاه وعضوانجمن مدیران صنایع، در روز سه شنبه 1400/1/24 با حضور بیش از80 نفر از دانشجویان و همکاران در بستر نرم افزار  Adobe connect برگزار گردید. 

در این نشست مجازی، دکتر بیات  کارافرینی را، خلق و ایجاد یک چیز با ارزش دانست و اشتغال را یکی از بخش های کوچک در کارآفرینی نامید و در ادامه اظهار داشت: این روزها به اشتباه، کارآفرینی را مترادف با اشتغال می نامند. اصولا خلاقیت تولید ایـده، نوآوری تبدیل ایـده وکارآفرینی، ایجاد کسب وکار با ریسک و مسئولیت پذیری ( متعهد شدن) بالا می باشد.
 در یک کلام می توان گفت که کارآفرینی به دنبال نیازهای پنهان برآورده نشده می باشد و کارآفرین  موفق، به رفتارها و نیازهای انسان ها در جامعه دقت کرده و براساس آن ها ایجاد شغل می کند.
وی افزود:آنچه در کارآفرینی مورد اهمیت واقع شده، خلاقیت و بکارگیری ذهن وایجاد فکرجدید و درنهایت نوآوری می باشد. به عبارتی می توان گفت کارآفرینی : تخیل امروز و واقعیت فرداست.
درادامه ، استاد با اشاره به انواع کسب و کارهای اینترنتی و مزایای آن در خصوص ایجاد اجـتـمـاع های آنـلایـن، خرید وفروش وحراج کالاهای مختلف با استفاده از تبلیغات اینترنتی (ایجاد وب سایت با طراحی گرافیکی زیبا) و درمقابل ارائه خدمات تخصصی در زمینه های مختلف ، ایجاد امپراطوری اخـبـار( ارائه خبرها وآمار لحظه به لحظه مثل قیمت طلا) ، ارائه نرم افزار و اپلیکشن های مختلف، شبکه های واسـطـه گری و خدمات مربوط به ایمیل و ایمیل مارکتینگ ها و درنهایت سرمایه گذاری مشترک، توضیحاتی را ارائه نمود. 
دکتر بیات در بخش دیگر سخنان خود، به بیان مزایای کسب و کار اینترنتی پرداخت و راه اندازی ساده کسب و کار با سرمایه گذاری اندک و ساعت کاری انعطاف پذیر، برقراری ارتباط ساده با مشتری، ماشینی کردن کارها به راحتی، رقابت با بزرگان ( فاصله گرفتن ازانسان های کوچک و حقیر)، عدم وابستگی به یک محیط کاری، شخص و گروه  وهمچنین دنبال کـردن علایق و اهـداف، از جمله مهم ترین این مزایا عنوان کرد و در نهایت خاطر نشان کرد: در راه اندازی یک کارآفرینی موفق ، باید تهدیدها را شناسایی و فرصت ها را آنالیزکرد و از شکست و نبودن سرمایه مالی نترسید چرا که آنچه موجب حرکت است، ایده است ... نه پول و سرمایه
و در پایان، از دست اندرکاران و حاضرین در جلسه تشکر و قدر دانی به عمل آمد.
 

کلید واژه ها: گزارش برگزاری وبینار کارآفرینی در عصر کسب و کارهای الکترونیک و مجازی


نظر شما :