پیام تبریک رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای به مناسبت روز و هفته ی درختکاری

۱۶ اسفند ۱۳۹۹ | ۰۹:۲۰ کد : ۲۹۱۴ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۹۲۵
امیدوارم بتوانیم همزمان با روز نیکوکاری آغازگری نیک باشیم،درخت بکاریم و به عزیزان‌مان جهانی سبزتر و خرم را هدیه دهیم.

پیام تبریک رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای به مناسبت روز و هفتة درختکاری

‌‌‌‌‌‌پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم می‌فرمایند:

  «اگر شخصی درختی بکارد یا مزرعه‌ای را به زیر کشت ببرد و انسان‌ها، حیوانات یا پرندگان از آن بخورند، این کار صدقه‌ای از طرف آن شخص محسوب می‌شود».
درخت و درختکاری در ادیان و فرهنگ‌های مختلف جهان جایگاه خاصی دارد. دین مقدس اسلام نیز بشر را به کاشت درخت تشویق و ترغیب نموده است و برخی از بزرگان دین به این امر نیک اشتغال و اهتمام داشته‌اند. امیرالمؤمنین، حضرت علی علیه‌السلام، در مدینه باغ‌های خرما به ثمر می‌رساند و بیشتر آن‌ها را در راه خدا وقف می‌کرد. این رفتار نشانگر تأکید و توصیة اولیاءالله به حفظ و حراست از درختان و اهمیت درختکاری است.

  در کشور عزیزمان، ایران، از 15 تا 22 اسفندماه هر سال به عنوان «هفتة منابع طبیعی» نامگذاری شده است و نخستین روز از هفتة مذکور، یعنی 15 اسفند «روز ‌درختکاری» نام دارد.

  دانشگاه فنی و حرفه‌ای از سال 1396 در راستای هدفی ارجمند و مطابق با موازین دانشگاه سبز بر مبنای برنامه‌ریزی و آینده‌نگری با مدنظر داشتن رسالت خطیر حفط طبیعت و محیط زیست برای خود و نسل‎های آینده، در پویش سبز درختکاری و مدیریت منابع آبی مشارکت گسترده‌ای را داشته و برآن است تا با باوری راسخ به ضرورت تقویت و ترویج فرهنگ کاشت و حفظ  نهال و اعتقاد به این مشارکت ماندگار چراغ مسیر سبز درختکاری را روشن نگاه دارد.

اینجانب، ضمن تبریک روز درختکاری و هفتة منابع طبیعی به تمامی مسئولین و متولیان حفظ محیط زیست و دوستداران طبیعت، کشاورزان و باغداران عزیز و به‌ویژه استادان، دانشجویان رشتة کشاورزی و باغداری دانشگاه فنی و حرفه‌ای و ادای احترام به روح همة آنانی که در راه نجات حیات سبز و جنگل‌ها از حریق و نابودی جان به جان‌آفرین تسلیم کردند، امیدوارم بتوانیم همزمان با روز نیکوکاری آغازگری نیک باشیم،درخت بکاریم و به عزیزان‌مان جهانی سبزتر و خرم را هدیه دهیم.

ابراهیم صالحی عمران                                                                                              رئیس دانشگاه


 

کلید واژه ها: پیام تبریک رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای به مناسبت روز و هفته ی درختکاری


نظر شما :