برگزاری دوره ی آموزشی اطفاء حریق و آشنایی با سیستم های آتش نشانی

۰۴ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۳:۳۸ کد : ۲۸۸۶ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۶۱۰۷
به منظور افزایش آگاهی و عکس العمل مناسب در شرایط اضطراری

به گزارش روابط عمومی دانشکده شریعتی، کارگاه تئوری و عملی اطفای حریق به همت معاونت دانشجویی دانشکده شریعتی و با همکاری ایستگاه 82 آتش نشانی، صبح روز دوشنبه 99/12/4 در محوطه خوابگاه دانشکده با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، برگزار گردید.
در این کارگاه آموزشی، آقای منفرد کارشناس ایمنی و آقای حجتی یکی از آتش نشانان حاضر در این کارگاه، توضیحاتی کامل در خصوص انواع خاموش کننده ها و کارایی هر یک از آنها، نحوه استفاده از کپسول های آتش نشانی و مهار و اطفاء حریق  بصورت تئوری و عملی،ارائه دادند.

آقای منفرد در ادامه ی آموزشهای ایمنی خاطر نشان کرد: آتش سوزی یکی از محتمل ترین حوادث در جامعه و سطوح مختلف است و در صورت استفاده نکردن روش های پیشگیرانه مناسب و آشنا نبودن به فنون دفاع و خاموش کردن آتش چنانچه به درستی کنترل نشود، هزینه های جانی و مالی فراوانی را به بار خواهد آورد.

در پایان تعدادی از کارکنان شرکت کننده به صورت عملی، نحوه کار با کپسول های آتش نشانی و  اطفاء حریق را اجراء نمودند.

گفتنی است این دوره آموزشی به منظور حفظ آمادگی در مواجهه با حوادث مربوط به  آتش سوزی و همچنین افزایش آگاهی ها و مهارتهای عمومی پرسنل این دانشکده با کلیات مفاهیم ایمنی و آتش نشانی و فراگیری راهکارهای جلوگیری از توسعه حریق و کنترل آن برگزار شد.

 

کلید واژه ها: برگزاری دوره ی آموزشی اطفاء حریق به منظور افزایش آگاهی و عکس العمل مناسب در شرایط اضطراری


نظر شما :