بازدید از بزرگترین هنرستان آموزش های فنی و مهارتی با هدف تعامل و بررسی فرصتهای همکاری

۲۶ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۷:۳۲ کد : ۲۸۲۶ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۵۰۱۰
آشنایی با ابزار و تجهیزات کارگاه های آموزشی هنرستان صنعتی ماندگار(شهید بهشتی)

به گزارش روابط عمومی دانشکده شریعتی؛ امروز یکشنبه ۲۶ بهمن ماه ۹۹ ، خانم دکتر روایی معاون پژوهشی دانشکده به همراه خانم مهندس رستمی مدیرگروه معماری و نقشه کشی صنعتی، خانم مهندس کشاورز مدرس گروه نقشه کشی صنعتی و تعدادی از اساتید دانشکده با هدف تعامل و بررسی فرصت های همکاری در آموزش های فنی و مهارتی و آشنایی با تجهیزات این هنرستان با قدمت بیش از 113 سال در جهت تبادل اطلاعات و  استفاده از تجارب پیشکسوتان هنرستان در راستای تحقق توسعه آموزش های مهارتی از هنرستان صنعتی ماندگار (شهید بهشتی) بازید بعمل آوردند.
در این بازدید حاضرین با همراهی مهندس هدایی دبیر پیشکسوت این هنرستان و مهندس ابراهیمی رئیس این مرکز، با ابزار و محیط کار کارگاههای ماشین ابزار، قالب سازی و صنایع چوب و کاغذ، آشنا و از تجربیات این استاد گرانقدر بهره مند شدند.
مهندس هدایی،ضمن بیان قدمت این هنرستان و اقدامات اساسی انجام شده در این سالها، تاکید نمود: آموزش مهارت‌های فنی می‌تواند دانش آموزان را به سمت بازار کار مورد علاقه سوق دهد؛ دانش‌آموزان زمانی که در هنرستان یک رشته درسی را به طور کامل و اصولی بیاموزند به راحتی می‌توانند هم در زمان تحصیل و هم در زمان فراغت از تحصیل از این علم استفاده نموده و در بازار کار مشغول شوند.
وی این هنرستان را یکی از قدیمی ترین مراکز مهم آموزش فنی و از فعال ترین مدارس صنعتی برشمرد و خاطر نشان کرد: تجهیزات این مرکز در هیچ دانشگاه و موسسه ی فنی و آموزشی، وجود خارجی ندارد و حتی برخی از تجهیزات بسیار منحصر به فرد می باشد و به این واسطه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. 
گفتنی است استاد هدایی در ابتدای بازدید به بیان تاریخچه ی مختصری از این هنرستان پرداخت.
وی اظهار نمود: هنرستان صنعتی تهران در سال ۱۲۸۶ با همکاری دولت آلمان راه‌اندازی شد. این هنرستان ابتدا با نام مدرسه ایران-آلمان در خیابان ۳۰ تیر فعلی تاسیس و سپس به نام‌های دیگری مانند هنرستان صنعتی دولتی تهران و هنرستان شهید بهشتی نامیده شد. وی افزود: این هنرستان تنها مر کز آموزشی فعال باقدمت قریب به بیش از یکصد سال در تمام ایران است که بسیاری از نام آوران این سرزمین از دانش آموخته گان این هنرستان بوده‌اند.
 

کلید واژه ها: بازدید از بزرگترین هنرستان آموزش های فنی و مهارتی با هدف تعامل و بررسی فرصت های همکاری


نظر شما :