برگزاری وبینار بر روی مسیرم تمرکز می کنم، به همت معاونت دانشجویی فرهنگی دانشکده

۲۰ بهمن ۱۳۹۹ | ۰۹:۳۴ کد : ۲۷۸۸ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۱۲۲۳
این نشست پیرامون سه واژه ی اصلی مسیر، تمرکز و مسئولیت، برگزار شد

نشست هم اندیشی با عنوان "برروی مسیرم تمرکز می کنم" از سوی معاونت دانشجویی فرهنگی دانشکده شریعتی روز یکشنبه 19/11/99 با سخنرانی استاد سرو قامت برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی دانشکده شریعتی استاد سرو قامت سخنان خود را با سه کلید واژه ی اصلی مسیر، تمرکز و مسئولیت آغاز نمود و در ادامه افزود: در بحث مسیر، یک سری مولفه ها میتواند در روشن شدن مسیر و رسیدن به مقصد به ما کمک کند، اول اینکه مسیر را با نقشه خوان، چک کنیم و از پیامبران بزرگ الهی، علما، دانشمندان و گروه های مرجع، به عنوان نقش خوان مسیر استفاده نماییم، دوم اینکه در مسیر از همدیگر مراقبت کنیم و مراقبت از یکدیگر را جزء وظایف قطعی خودمان و الزامات رفتن در این مسیر بدانیم. سوم اینکه همراهانمان را درست انتخاب کنیم چرا که با وجود همراهان مناسب میتوانیم، مسیر را به درستی تا مقصد برسانیم. چهارم اینکه عاقلانه و عالمانه مسیر را طی کنیم و از غلتیدن در دامن خرافات، اوهام، وهمیات و امثال اینها پرهیزنماییم و پنجمین مولفه این است که به تابلوها در مسیر خودمان توجه کنیم چرا که تابلوهایی، ممکن است بی توجهی به آنها ما را از مقصدمان باز دارد و یا در رسیدن به مقصد خلل ایجاد کند.
وی ضمن بیان تمریناتی برای رسیدن به تمرکز، اظهار داشت: تمرکز، نیاز اساسی قرن حاضر شمرده میشود چرا که شبکه های اجتماعی و مجازی به شدت تمرکز را در نسل جوان ما تحت شعاع قرار داده است. ما امروزه جوان های متمرکز بسیار کم داریم. بنابراین توصیه می گردد مطالعه متمرکز به دور از تلویزیون و رسانه ها داشته باشید، کارهای روزانه را به کارهای مهم و فوری در اولویت اول، کارهای مهم و غیر فوری در اولویت دوم و کارهای فوری و غیر مهم در اولویت سوم  فهرست نماپید، سپس کارهای غیر فوری و غیر مهم را اگر توانستید، انجام دهید.
استاد سرو قامت در پایان سخنان خود به بحث مسئولیت و مسئولیت پذیری پرداخت و تصریح نمود: سپردن مسئولیت، پیگیری اقدام و پذیرفتن و متعهد شدن نسبت به تبعات و پیامدهای مسئولیتی که پذیرفتیم ازارکان مهم مسئولیت‌پذیری می باشد که امیدوارم بتوانیم به این نکات اساسی، توجه و عمل نماییم.

 

 

کلید واژه ها: وبینار بر روی مسیرم تمرکز می کنم،


نظر شما :