اولین جلسه از سلسله نشست های وبیناری با عنوان پرسمان با حضور معاون اداری، مالی و مدیریت منابع دانشگاه فنی حرفه ای برگزار شد

۰۷ بهمن ۱۳۹۹ | ۲۰:۴۳ کد : ۲۷۲۸ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۱۳۶۰
طی این نشست به سوالات و مسائل مربوط به حوزه اداری، حقوقی، رفاهی و استخدامی کارکنان و اعضای هیات علمی پاسخ داده شد.

اولین جلسه از سلسله نشست های وبیناری با عنوان پرسمان امروز سه شنبه ۷ بهمن ماه ۹۹ به همت اداره کل روابط عمومی دانشگاه با حضور دکتر غلامرضا زمانی معاون اداری مالی و مدیریت منابع دانشگاه فنی حرفه ای و آقای سید حسن حسینی مدیر کل امور اداری دانشگاه با هدف تسهیل و تسریع در پاسخگویی به سوالات کارکنان سراسر کشور در دانشگاه فنی و حرفه ای برگزار شد.

در این جلسه دکتر زمانی ضمن پاسخ به سوالات برخی از کارکنان در خصوص افزایش حقوق ۵۰ درصدی اظهار داشت: ما در دانشگاه فنی و حرفه‌ای یک خانواده حقوقی هستیم در این مورد با پیگیری های انجام شده، احکام جدید، صادر و از اول اسفندماه ۹۹ افزایش حقوق اعمال می گردد.
وی در ادامه، در خصوص رئوس بودجه بندی و اعتبارات اختصاصی و عمرانی دانشگاه توضیحاتی را بیان نمود و افزود: معیارهای بودجه بندی بر اساس سرانه دانشجویی و رشته های مورد نظر است و اعتبارات سال ۱۴۰۰ نسبت به ۹۹ رشد ۴۹ درصدی داشته که نشان می‌دهد جایگاه نسبتاً خوبی داریم، هرچند از نظر ما قانع‌کننده نیست، چراکه دانشگاه فنی و حرفه ای متولی آموزش‌های مهارتی می باشد که در قانون اسناد بالادستی باید اهتمام بیش از این صورت گیرد و به آموزشهای مهارتی به علت نوع فعالیت آن، سرانه بیشتری اختصاص داده شود.
دکتر زمانی ضمن بیان تدوین دستورالعمل نحوه وصول و برگشت درآمدهای اختصاصی به دانشکده ها از ابتدای سال ۹۸ تصریح کرد: درآمدهای غیر شهریه ای حدود ۹۰ درصد به مراکز برمی گردد و همچنین ۵۰ درصد درآمدهای شهریه ای مستقیما بازگردانده و ۵۰ درصد دیگر در قالب تجهیزات در اختیار مراکز قرار میگیرد. 
در ادامه آقای حسینی در پاسخ به سوالات همکاران در خصوص ساختار سازمانی، انتصابات و ارتقاء بر اساس ساختار ها، اظهار نمود: ساختار سازمانی به مراکز ابلاغ گردید و در خصوص ارتقاء و انتصابات ما تابع قانون آیین نامه می باشیم و این را باید گفت، ارتقاء کارمند با ارتقای پست نیست چرا که پست سازمانی وظیفه ای که مدتی محول شده و سپس بازگرفته می شود ولی ارتقاء با افزایش پایه و رتبه می باشد و برگشت پذیر نیست.
وی در مورد تبدیل وضعیت همکاران قراردادی عنوان داشت: برای ما فردی، پیمانی باشد خیلی بهتر است چرا که می توانیم به نحو مقتضی از نیروها استفاده نماییم. ما در دانشگاه فنی و حرفه ای پیگیر وضعیت نیروها هستیم اما آنچه طبق قانون استخدام به صورت پیمانی، برای تبدیل وضعیت در همه دستگاههای اجرایی لازم است، برگزاری آزمون می باشد.
 همچنین مدیر کل امور اداری دانشگاه در مورد سوابق بیمه ای نیروهای قراردادی ماقبل ۸۵ خاطرنشان کرد: از آنجا که رابطه استخدام این افراد در قبل سال ۸۵ مستقیم با دستگاه نبوده است، نمی توان سنوات خدمتی آنها را حساب کرد البته در سوابق دولتی قابل محاسبه نیست ولی در بازنشستگی می توان این مدت را به حساب آورد.
گفتنی است،  توزیع بودجه تجهیزات، تعیین آموزش های مورد نیاز همکار توسط هیئت اجرایی منابع انسانی، همسان سازی، آیین نامه استخدامی اعضای هیات علمی، شرایط احراز پست گروه های آموزشی به نیروهای بند ذال، اعمال مدرک تحصیلی دوم کارکنان، جذب نیرو در دانشگاه فنی و حرفه ای، پاداش و مانده مرخصی بازنشستگان و تشکیل شورای صنفی کارکنان از جمله سوالاتی بود که توسط این عزیزان پاسخ داده شد.
همکاران گرامی جهت اطلاع یافتن از جزئیات مطالب مطرح شده در این وبینار به آدرس زیر مراجعه نمایید.
http://vclass1.shariaty.ac.ir/p1ve99n6m1o7/

کلید واژه ها: اولین جلسه از سلسله نشست های وبیناری با عنوان پرسمان با حضور معاون اداری، مالی و مدیریت منابع دانشگاه فنی حرفه ای برگزار شد


نظر شما :