برگزاری جلسه تفاهم نامه همکاری دانشگاه فنی و حرفه ای با کتاب پلاس در راستای راه اندازی باشگاه مجازی کتابخوانی در سراسر کشور

۲۱ دی ۱۳۹۹ | ۱۴:۱۵ کد : ۲۶۹۰ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۱۶۳۲

جلسه هماهنگی و برنامه ریزی در خصوص همکاری دانشگاه فنی و حرفه ای با کتاب پلاس روز یکشنبه 21/10/99 با حضور دکتر دستگردی مدیرکل دفتر برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فنی و حرفه ای، مهندس گرد رئیس دانشکده شریعتی، خانم عسگری معاون فرهنگی دانشجویی دانشکده، آقای سعیدی کیا موسس کتاب پلاس، خانم سمیرا ناطقی مدیر عامل کتاب پلاس، رئیس اداره فرهنگی در دفتر ریاست دانشکده شریعتی  برگزار شد.
در ابتدای این نشست، آقای سعیدی کیا موسس کتاب پلاس، در خصوص طرح راه اندازی باشگاه مجازی کتابخوانی در آموزشکده و دانشکده های دانشگاه فنی و حرفه ای با هدف اعتلای فرهنگ کتابخوانی درسطح دانشجویان، اساتید، کارکنان و مدیران، نکات و مواردی را ارائه داد و در بخشی از سخنان خود گفت:کتاب پلاس بستری خواهد بود برای هر نهاد و یا شخص حقیقی و یا حقوقی که بخواهد فعالیت ترویجی روی کتاب انجام دهد و خوشحال هستیم که مورد حمایت  مسئولین دانشگاه فنی و حرفه ای قرار گرفته و می توانیم باشگاه های فرهنگی و کتابخانه مجازی با همکاری شما عزیزان در سراسر کشور راه اندازی نماییم.
سپس رئیس دانشکده ضمن ابراز خرسندی از نگاه و اهداف سامانه ی پویش مطالعاتی کتاب پلاس و اعلام حمایت از این استارت آپ،  بیان نمود: امروزه یکی از دغدغه های اصلی همه فعالان فرهنگی و آموزشی، کم بودن سطح مطالعه می باشد، از اینرو اقدام کتاب پلاس برای راه اندازی بستری برای سازمانها و دانشگاهها جهت بالابردن فرهنگ اجتماعی و تشویق مخاطبان خود به کتاب و کتابخوانی، بسیار ارزشمند است.
در ادامه دکتر دستگردی اظهار داشت: دانشکده شریعتی به عنوان یک دانشکده توانمند و از افتخارات دانشگاه فنی و حرفه ای می باشد و پتانسیل فراوانی جهت فعالیتهای فرهنگی دارد.
وی با بیان اینکه مدیریت دانش، باید در حوزه ی استراتژیک افراد اتفاق بیافتد، افزود: هر فردی در حوزه ی کاری و فعالیت خود باید این دغدغه را داشته باشد تا دانش و مهارت خود را با مطالعه و استفاده از تجربیات دیگران، افزایش دهد. البته با پیشرفت در این مسیر و تعامل با کتاب پلاس، امیدوارم بستر و فضایی فراهم گردد تا در بحث مدیران، منابع، مطالب و شرح شغل در اختیار ایشان قرارگیرد، همچنین در بخش اساتید و دانشجویان، تاکید ما، اولویت قرار دادن کتب مکمل و مرتبط با رشته های مورد نظر با هدف افزایش مهارت های تخصصی، می باشد.
دکتر دستگردی تصریح کرد: در این مسیر برای رسیدن به موفقیت باید به سمت تکنولوژی و فناوریهای جدید حرکت کرد، از جمله در اختیار قرار دادن فایل های صوتی کتاب ها، استفاده از متون با محتوای تک پاراگراف و فایل هایی با قابلیت استفاده رایگان و در کنار اینها، تکنولوژی هایی که می شود گسترش داد و باعث جذب مخاطبین و افزایش مطالعه شد.
وی با پیشنهاد این که مشوقین کتابخوانی، نیز باید تشویق شوند، تاکید کرد: ممکن است کسانی به خاطر مشغله فراوان نتوانند در کتابخوانی شرکت کنند، اما مشوق های خوب کتاب باشند،  بنابراین در قسمت شاخه های مرتبط با ترویج کتاب، به این افراد انگیزه دهیم تا زنجیره کتابخوانی تکثیر پیدا کند.
دکتر دستگردی خاطر نشلن کرد: ما باید بر روی فرهنگ سازی مطالعه، فعالیت و تلاش کنیم تا جوری شود خود افراد نیاز به مطالعه و خواندن کتاب را احساس کنند و در برنامه های خود قرار دهند و امیدوارم کتاب پلاس، در اینده ای نزدیک، رسانه ای تر و با موفقیت بیش تر پیش رود و این تعاملات با دانشکده شریعتی به عنوان نقطه پرش این اتفاق، ادامه دار باشد و ما هم به عنوان نماینده ای از دانشگاه فنی و حرفه ای، این اقدام را تسهیل و حمایت خواهیم کرد و امیدوارم در آموزشکده و دانشکده های دیگر، تکثیر و گسترش پیدا کند.
 گفتنی است در پایان، مسئولین و کارشناسان حاضر، نظرات و پیشنهادات خود را بیان نموده و مقرر شد، تفاهم نامه ای فی ما بین موسسه کتاب پلاس و دانشکده دکتر شریعتی منعقد گردد.
قابل ذکر است همکاری و تعامل دانشکده شریعتی با کتاب پلاس از مهر 98 با برگزاری جشنواره مهربان با کتاب، آغاز شد و امسال با راه اندازی باشگاه مجازی کتابخوانی، ادامه خواهد داشت

 

کلید واژه ها: برگزاری جلسه تفاهم نامه همکاری دانشگاه فنی و حرفه ای با کتاب پلاس در راستای راه اندازی باشگاه مجازی کتابخوانی در سراسر کشور


نظر شما :