اسامی دانشجویان برگزیده دانشکده فنی و حرفه ای دکتر شریعتی در آئین بیست و هشتمین جشنواره فرهنگی و هنری دانشگاه فنی و حرفه ای اعلام شد

۱۶ دی ۱۳۹۹ | ۱۶:۵۵ کد : ۲۶۷۲ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۲۳۴۵
این جشنواره با میزبانی اســتان همدان همراه بود

                                       

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه ای استان همدان، آئین اختتامیه بیست و هشتمین جشنواره سراسری فرهنگی و هنری قرآن و عترت دانشگاه فنی و حرفه ای سراسر کشور به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه ای استان همدان برگزار شد.

 این مراسم به صورت مجازی و پخش زنده و با حضور دکتر حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و نماینده مردم شریف همدان در مجلس شورای اسلامی، دکتر صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور، حجت الاسلام بنیان جوادی مسئول دفتر مقام معظم رهبری در دانشگاه فنی و حرفه ای کشور، دکتر کاظمی رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان همدان، روسای آموزشکده هاو دانشجویان شرکت کننده در این دوره از مسابقات، برگزار شد.  در ابتدای دکتر کاظمی ضمن عرض خیر مقدم به میهمانان و شرکت کنندگان ، از دانشگاه فنی و حرفه ای کشور به جهت حسن اعتماد به دانشگاه فنی و حرفه ای استان همدان برای برگزاری این دوره از مسابقات تشکر و قدردانی کرد.

وی ضمن قدردانی از حضور دکتر حاجی بابایی، از ایشان به عنوان میهمان ویژه در این مراسم یاد کردند.  دکتر حاجی بابایی ازهمه ی دست اندرکاران برگزاری این مسابقات تشکر کرده و گفت خدای متعال را شکر میکنم که توانستم دانشگاه فنی و حرفه ای را از چند جهت یاری کنم ایشان افزود: با تلاش های صورت گرفته آموزشکده های فنی و حرفه ای از آموزش و پرورش جدا شد و به عنوان یکی از دانشگاه های مهارت محور در آموزش عالی کشور  مطرح و شناخته شد. دومین اقدام،  برنامه ریزی برای تحصیل سی درصد از دانشجویان کشور در دانشگاه فنی و حرفه ای بود که به یاری خدا این امر در حال تحقق است. در ادامه مراسم  دکتر صالحی عمران از حسن توجه دکتر حاجی بابایی  و تلاش های ایشان برای ارتقاء دانشگاه فنی و حرفه ای تشکر کرد و تصریح کرد: دانشگاه فنی و حرفه ای  اکنون با دارا بودن 181 دانشکده در سطح کشور و 180 هزار دانشجو در مسیر درست آموزش های مهارت محور گام برمی‌دارد و آمارها نشان از ارتباط تنگاتنگ دانشگاه با بازار و صنعت دارد و این نشان از پیمودن صحیح و حرفه ای آموزش در دانشگاه فنی و حرفه ای است. وی با اشاره به اینکه در تمام دنیا آموزش های مهارت محور و ورود دانش آموختگان این مهارتها به بازار کار بسیار حائز اهمیت  و یکی از شاخص های مهم پیشرفت محسوب می شود ادامه داد: مبنای رتبه بندی دانشگاه ها در دنیا میزان ارتباط آنها با صنعت است. و مسیر درست آموزش عالی  در حال حاضر به عقییده خود من آموزش های مهارت محور است. با این وجود متاسفانه شاهد سرمایه گذاری مناسب در این دانشگاه نیستیم و برای رسیدن به کیفیت مطلوب باید سرانه ی دانشجویی دانشگاه از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزایش یابد. در ادامه این نشست مجازی حجت الاسلام بنیان جوادی ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) و سالگرد شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی گفت:  حقیقت ارزشهای معنوی  ما باید در تمامی عرصه های هنری  تجلی باید و برگزاری جشنواره های هنری از جمله این جشنواره تلاش دارد حقیقت این ارزشها را در غالب هنر به زیباترین شکل ممکن  متجلی سازد.  دکتر مهدی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای کشور در مراسم اختتامیه بیست و هشتمین دوره مسابقات فرهنگی و هنری قرآن و عترت با تشکر از برگزار کنندگان این دوره مسابقات درهمدان به  مرور مختصری از دوره های پیش پرداخت و جشنواره فرهنگی و هنری( قرآن و عترت) را قدیمی ترین، پایدارترین، جامع ترین و پر جمعیت ترین جشنواره دانشجویی سراسری به ابتکار نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها خواند و افزود: برگزاری این مسابقات در این سطح بسیار ارزشمند است. وی اهداف این جشنواره را تقویت فضای معنوی دانشگاه ها و استفاده از زبان علم و هنر برای انتقال مفاهیم قرآنی دانست. در پایان نفرات برگزیده در بخش های گوناگون اعلام شدند و از سه دانشجوی دانشگاه فنی و حرفه ای استان همدان که در این جشنواره موفق به کسب رتبه شده بودند بطور نمادین توسط دکتر کاظمی و روسای مراکز استان همدان تقدیر و تجلیل به عمل آمد.


دانشجویان راه یافته به مرحله ملی مسابقات قرآن و عترت دانشکده فنی و حرفه ای دکتر شریعتی بدین شرح اعلام شد:
خانم زینب سادات داوود نبی .رتبه اول رشته ترتیل .بخش آوایی
خانم ریحانه حلاجی.رتبه اول رشته شعر بخش ادبی
خانم زهرا صادقی .رتبه سوم  رشته معرق بخش هنری
 

کلید واژه ها: اسامی دانشجویان برگزیده دانشکده فنی و حرفه ای دکتر شریعتی در آئین بیست و هشتمین جشنواره فرهنگی و هنری دانشگاه فنی و حرفه ای اعلام شدند


نظر شما :