مراسم اختتامیه هفته پژوهش در دانشکده شریعتی برگزار شد

۱۱ دی ۱۳۹۷ | ۱۰:۴۱ کد : ۲۵۴ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۳۵۸۹

مراسم اختتامیه هفته پژوهش با حضور دکتر زنگنه، معاون پژوهشی دانشگاه فنی و حرفه ای، دکتر رجایی، مدیر کل پژوهش دانشگاه فنی و حرفه ای، مهندس گرد، رئیس دانشکده و معاونین، اساتید و دانشجویان در روز دوشنبه 97/10/10 در آمفی تئاتر مفرح برگزار گردید .
در این مراسم دکتر زنگنه ضمن ارائه ی گزارشی از نوزدهمین نمایشگاه پژوهش و فناوری و خلاصه فعالیت یک سال گذشته معاونت پژوهشی دانشگاه، اظهار داشت: دانشگاه فنی و حرفه ای، عنوان دانشگاه نسل سوم را یدک می کشد، بنا براین باید بیشتر به مسئله پژوهش  بپردازد و در مسیر مهارت محوری حرکت کند. از آنجا که دانشگاه فنی و حرفه ای در این نمایشگاه به عنوان یکی از برترینها مورد تقدیر قرار گرفت جای بسی خرسندی و امیدواری است.
وی با بیان مطالبی در خصوص راه اندازی کتابخانه دیجیتالی و مراکز رشد کسب و کار، حمایت پروژه های دانشجویی، استقرار شرکت های دانش بنیان و تجاری سازی ایده ها و عقد تفاهم نامه های دانشگاه با شرکتهای اتاق بازرگانی، اتاق اصناف  و شرکت ایساکو، خاطر نشان کرد: فعالیتها و دستاوردهای پژوهشی دانشجویان نشان می دهد که این دانشگاه می تواند یک دانشگاه کار آفرین باشد و در آینده ای نزدیک در حوزه بین الملل جایگاه اصلی خود را به دست آورد.                                                      
 همچنین مهندس مرضیه گرد ضمن خیر مقدم به حاضرین و میهمانان گفت: به نظر من پژوهش نباید اختتامیه داشته باشد، پژوهش چراغ راه آموزش است. ما در دانشکده شاهد اتفاق های قشنگی بودیم از جمله بازارچه های دانشجویی، راه اندازی مرکز نو آوری و خلاقیت  و مرکز توسعه کسب و کار؛ بنابراین از اساتید می خواهم این چراغ را به کلا سهای درس ببرند.
در ادامه دکتر حجیه بسطامی، معاون پژوهشی دانشکده شریعتی ضمن اشاره به فعالیتهای پژوهشی دانشکده و راه اندازی مرکز توسعه کسب و کار، اظهار داشت: امسال پژوهش با شعار "پژوهش کاربردی، فناوری های اشتغال زا و پنجه های کار آمد برای تولید" آغاز به کار کرد و امیدواریم که با  افتتاح مرکز توسعه کسب و کار در دانشکده، قدمی در این مسیر برداریم و به سمت اهداف بالاتر حرکت کنیم.
وی افزود: در بحث کار آفرینی هدف ارتباط با صنعت است و در نظر داریم تا ارتباط ایده ها را باصنعت برقرار کنیم و البته این را بدانید که بسیاری از این ایده ها به سطح تجاری رسیده  و ما در نمایشگاه هایی که  داشتیم  این دستاوردها را به نمایش گذاشتیم و با تشکیل کانون دانش آموختگان با 1000نفر از فارغ التحصیلان ارتباط داریم که 60 درصد فارغ التحصیلان ما به کار مشغول هستند.
دکتر بسطامی در ادامه با اشاره به دیگر فعالیتهای دانشکده در بحث بازارچه کار آفرینی، برپایی نمایشگاه کتاب و برگزاری مسابقات دانشجویی، عنوان کرد: در هفته های اخیر بازدیدکنندگانی از کشورههای آلمان، نیجریه و عراق داشتیم  تا بتوانیم با دانشگاههای آنها نیز ارتباط دو سویه برقرار نماییم و در مجامع بین المللی حضورمان را پررنگ تر کنیم.
سپس مهندس صفر نواده، مشاور نوآوری و تو سعه کسب و کار در دانشکده، گفت: در چند سال اخیر عرضه و تقاضا در کشور ما متوازن نبود اما  چند سالی است که پژوهش تقاضا محور مطرح شده و این حلقه مفقوده بین صنعت و دانشگاه  در حال اصلاح است.
وی افزود : در مدت افتتاح مرکز نوآوری و توسعه کسب و کار، توانستیم  تا کنون با  27 درصد دانشجویان ارتباط برقرار کنیم و 19تیم تشکیل دادیم که  3 تیم از ایده های دانشجویان در مرحله آنالیز و سرمایه گذاری هستند. همچنین روند برگزاری کارگاهها به صورت مستمر ادامه دارد؛ بنابراین نیازها و ایده های خود را با ما درمیان بگذارید تا با کمک مشاوره های این مرکز بتوانیم  آنها را تجاری سازی و به صنعت عرضه نماییم.
پخش کلیپ هفته پژوهش و تقدیر از اساتید و دانشجویان پژوهشگر دانشکده پایان بخش این مراسم بود.

 

 

کلید واژه ها: مراسم اختتامیه هفته پژوهش


نظر شما :