دانشجویان دانشکده شریعتی موفق به طراحی و اجرای درخت خورشیدی شدند

۰۹ آذر ۱۳۹۹ | ۲۰:۱۰ کد : ۲۴۳۶ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۳۰۹۰

موفقیت در هر مرحله ای  بستگی به  تلاش ها و فعالیت‌های  آن فرد دارد و چه بهتر که این کوشش های مستمر در مسیر علم و فناوری باشد. همچنین دانشجویان با انجام پژوهش، می توانند درک بهتر و شفافتری نسبت به مسائل و مباحث علمی مطرح شده در کتب درسی خود داشته باشند و هم در حین یا پس از فارغ التحصیلی به راحتی وارد بازار کار شوند و با تجربیاتی که کسب کرده اند، موفق باشند. 

در این ارتباط زهرا حسنی و مینا جلالی دانشجویان کارشناسی ناپیوسته الکترونیک با همکاری و هدایت استاد دکتر رجایی عضو هیات علمی و مدرس دانشکده شریعتی، موفق به طراحی درخت خورشیدی شدند که در جهت استفاده از انرژی خدادادی خورشیدی به صورت اجرایی درآمد.
این دانشجویان موقعیت جغرافیایی کشور را جهت استفاده از انرژی خورشیدی، بهینه معرفی کرده و در ادامه در مورد ویژگی های این سازه گفتند: زاویه و شیب قرارگیری پنل های خورشیدی در قالب درخت واره های خورشیدی می باشد و به صورت نیمه متحرک ساخته شده و همچنین سعی شده از معایب سازه های ثابت و متحرک هم دوری بشود. شایان به ذکر است که این درخت قابلیت انعطاف پذیری در تعداد شاخه ها طبق الگوریتم خاص و همچنین ارتقاء و بهبود را دارد. خروجی این سازه توانایی شارژ یک گوشی تلفن همراه و همچنین محیط اطراف خود را دارد که با توجه به ذخیره سازی انرژی قابلیت استفاده در طول شب و روزهای ابری رو هم دارد.
حوزه ریاست و روابط عمومی دانشکده شریعتی، این موفقیت  ارزشمند علمی و پژوهشی را صمیمانه قدردانی نموده و  تداوم توفیقات این عزیزان گرانقدر را آرزومند است.
فیلم معرفی سازه درخت خورشیدی 


لینک دانلود فایل

کلید واژه ها: دانشجوی دانشکده شریعتی موفق به ساخت دستگاهی با عنوان مدیریت هوشمند تست آزمایشگاهی با بکارگیری فناوری کی آر کد شد


نظر شما :