به مناسبت فرا رسیدن هفته بسیج و پنجم آذر ماه سالروز تشکیل بسیج مستضعفان به فرمان امام خمینی (ره)

۰۱ آذر ۱۳۹۹ | ۱۵:۰۷ کد : ۲۳۸۷ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۲۵۹۵
هیأت رییسه دانشگاه فنی و حرفه ای بیانیه ای صادر کردند


بسیج، عبارت است از مجموعه‌ای که در آن، پاکترین انسانها، فداکارترین و آماده‌به‌کارترین جوانان کشور، در راه اهداف عالی این ملت و برای به کمال رساندن و به خوشبختی نائل کردنِ این کشور، جمع شده‌اند و آن را می‌توان به حق مکتبی‌ترین و مردمی‌ترین نیروی مقاومت جهانی نامید.)  مقام معظم رهبری (دام ظله

بسیج درخت پرثمری است که ایثار، اخلاص و مقاومت را در فضای انسانیت به بار می‌نشاند. در بوستان بسیج دلاورانی گمنام پرورش یافته‏ اند که با رشادت خالصانه عروج به سوی عرش، قدس و ملکوت را برگزیده‌اند .بسیج، فهم درست اتحاد، اراده و اخلاص مسلمانان است.

بسیجی دارای هویتی فرهنگی، روشن، پاک و آینده‌نگر است که کردارش را بر مبنای جلب رضایت کردگار تنظیم می‌کند و با چنین قصد و نیتی خالصانه و بدون درنگ و عاری از هرگونه فرصت‌سوزی و عافیت‏ طلبی در جامعه حضور می‌یابد. بی‌شک، اگر احساس مسئولیت جوانان این مرز و بوم و رویارویی داوطلبانه توام با جان فشانی و ایثار آنان نبود، عزت و افتخار نظام اسلامی رو به افول می گذارد و پایه های حکومتی که به نام دین در جهان شکل گرفته بود متزلزل می شد.

بدون تردید دستیابی به قله های رفیع پیروزی در هر زمانی مرهون تلاش، خلاقیت و مجاهدت جوانان آزاده بسیجی است که خردورزی، دین باوری، ولایتمداری و آزادگی را شالوده رفتار و منش خویش می دانند و به دنبال تأمین سعادت دنیا و آخرت و آبادانی احیا مادی و معنوی جامعة بشری هستند و این اصول را راهبرد همیشگی خود می‌دانند.

حضور پررنگ بسیجیان در سنگر مهار بیماری کرونا در کشور و جلوه‌هایی زیبا و پرشور از فعالیت ایثارگرانه آنان از ضدعفونی کردن معابر و گذرگاه‌های شهر و دیار گرفته تا رسیدگی به بیماران بدحال کرونایی و دلجویی از آنان در کنار کادر محترم درمان نمونه‌ای از فداکاری جهادگونه و روحیة مؤمنانة این قشر معزز در کشور است.

هیأت‌رییسة دانشگاه فنی و حرفه‌ای ضمن گرامیداشت یاد و خاطرة شهیدان هشت سال دفاع مقدس، هفته بسیج مستضعفان را به محضر رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه‌ای (مدظله العالی)، بسیجیان آزاده و ایثارگر جامعه دانشگاهی کشور به ویژه استادان، کارکنان و دانشجویان بسیجی این دانشگاه تبریک گفته و از خداوند قادر و متعال عزت و سرافرازی همه بسیجیان عزیز و مخلص ایران اسلامی را مسئلت می نماید.

هیأت‌رییسه دانشگاه فنی و حرفه‌ای

 

کلید واژه ها: به مناسبت فرا رسیدن هفته بسیج و پنجم آذر ماه سالروز تشکیل بسیج مستضعفان به فرمان امام خمینی (ره)


نظر شما :