دکتر مهدی: ما از فعالیت ها و طرح های شما دانشجویان حمایت می کنیم

۱۰ آبان ۱۳۹۹ | ۱۴:۴۱ کد : ۲۲۶۶ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۱۳۳۵
در دومین نشست اتحادیه انجمن های علمی طراحی و دوخت پارچه و لباس عنوان نمود

در ابتدای این وبینار که پیش از ظهر امروز شنبه دهم آبان ماه شاهد برگزاری آن در دانشکده فنی و حرفه ای دکتر شریعتی بودیم، آقای دکتر مهدی (معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه ای ) پس از تبریک ایام ولادت با سعادت پیامبر مکرم اسلام (ص) اظهار داشت:
" ما اعتقاد روشنی به برنامه های خلاقانه ی دانشجویان داریم. ضمن حمایت از فعالیت و طرح های مناسب دانشجویی منتظر برنامه ها و طرح های خوب آن ها هستیم. مسئولین مرتبط این امر در مراکز باید در این امر یاریگر دانشجویان باشند. تلاش های بی منت و با برکت آن ها بسیار اثرگذار است. تمام هم و غم ما بالندگی شما دانشجویان است. اکنون که در شرایط ویژه ی کرونا قرار گرفته ایم بسیار خرسندیم که با روش های مختلف و متفاوت اینترنتی نه تنها در امر آموزش بلکه در فعالیت های جانبی و مهم از جمله انجمن های علمی طراحی و دوخت و ... خوب عمل نموده اید."
دکتر دستگردی مدیر کل دفتر برنامه ریزی فرهنگی اجتماعی دانشگاه فنی و حرفه ای، سخنران بعدی این برنامه بود.
ایشان نیز ضمن تبریک ولادت حضرت محمد مصطفی (ص) و تبریک پیشاپیش چهاردهم آبان ماه روز فرهنگ عمومی افزود:
" شما دانشجویان عزیز بدانید و اطمینان داشته باشید که هر ایده ای که می دهید در هر جا قابل استفاده است و تاثیر خوب خود را به جای می گذارد. داشتن مهارت تفکرنوآورانه یک مهارت و هنر است که می بایست پرورش بیابد و به موفقیت منجر شود. اما در دانشگاه فنی و حرفه ای اتفاق خوبی که مد نظر ماست باید دارای فاکتورهای مهمی باشد که در جامعه قابل عرضه باشد. شبکه سازی فاکتور بعدی مد نظر است که منجر به تداوم فعالیت ها، هم افزایی و همکاری مشترک در خصوص تبدیل مهارت به ثروت می شود."
شناسایی نیازهای کشور، به اشتراک گذاشتن فعالیت ها در فضای مجازی و ارتباط با فضاهای علمی کشور، وارد کردن فرهنگ ایرانی-اسلامی در امر مد و لباس، کارگاه های جهاد خوابگاهی و ... از دیگر عناوین و خواسته های ایشان محسوب می شد.
دکتر دستگردی در پایان گریزی هم به فعالیت های مطلوب صورت گرفته در بحث تولید ماسک داشت و از تلاش ها و خروجی های مفید  صورت یافته، قدردانی نمود و از حمایت های دکتر صالحی عمران رییس دانشگاه فنی و حرفه ای نیز مراتب تشکر خود را به جای آورد.
بخش بعدی این برنامه با سخنرانی خانم مهندس گرد رییس دانشکده فنی و حرفه ای دکتر شریعتی ادامه یافت.
ایشان نیز ضمن تبریک ایام پیش رو و قدردانی از تلاش های دانشجویان کوشای انجمن علمی طراحی و دوخت دانشکده و مراکز همیاری کننده افزود:
" خدا را شاکرم امروز شاهد برگزاری دومین مراسم این تشکل دانشجویی هستیم که در سال گذشته با قوت و دقت شاهد برگزاری آن در دانشکده بودیم. و بسیار خوشحال تر هستم که کرونا نتوانست عزم و همت شما دانشجویان فعال این عرصه را کمرنگ کند."
مهندس گرد در پایان سخنان خود ضمن تشکر از مسئولین این انجمن دانشجویی تاکید کرد:
" عزیزان من بنده همیشه معتقد بودم کسانی که در زمان دانشجویی علاوه بر آئین نامه های درسی و عملی خود در تشکل یا انجمن های مختلف دانشجویی فعالیت دارند، در آینده به موفقیت بیشتری دست می یابند. امید که همواره موفق باشید و شاهد آثار مطلوب تلاش های شما در جامعه اسلامیمان باشیم."
پس از ارائه ی گزارشی مبسوط از فعالیت های آغازین و اخیر این انجمن توسط خانم ها مرتضوی و حسامی (دبیران اتحادیه) خانم دکتر الهی ( عضو هیت علمی دانشکده و استاد مشاور اتحادیه انجمن علمی طراحی و دوخت) به ایراد سخنرانی پرداخت.
وی این انجمن را به مثابه ی یک بازوی توانمند دانست و افزود:
"این را به یاد داشته باشیم ما مشکلات زیادی برای شکل گیری کامل و فعالیت های گسترده تر آن داریم.کمک به بهبود مشارکت کم برخی از گروه ها را بسیار مهم است. علیرغم تاثیرات نامطلوب کرونا در این زمینه ولی شاهد فعالیت و ارائه ی برنامه های خوبی با سایر استان ها باشیم که در شرایط عادی این امر تحقق نمی یافت. این را به فال نیک باید گرفت. فضای مجازی به ما فهماند که به جز کلاس، حضور فیزیکی و ارتباط چهره به چهره می توان به شکل دیگری فعالیت های این چنینی را علاوه بر آموزش های درسی ادامه داد.
این  برنامه با پرسش و پاسخ به کار خود پایان داد.

کلید واژه ها: دومین نشست اتحادیه انجمن های علمی طراحی و دوخت، پارچه و لباس به صورت مجازی برگزار گردید


نظر شما :