برگزاری وبینار هم اندیشی اساتید و رابطین کارآفرینی با موضوع اهمیت کارآفرینی زنان در سال جهش تولید

۲۸ مهر ۱۳۹۹ | ۱۳:۴۴ کد : ۲۲۱۴ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۱۱۶۱
در این جلسه به اهمیت کارآفرینی زنان در سال جهش تولید و اشتیاق به ایجاد تغییری مثبت در زندگی دیگران ، پرداخته شد

وبینار هم‌اندیشی استادان و رابطین کارآفرینی به همت گروه علوم اداری و کارآفرینی دانشکده امروز دوشنبه ۲۸ مهرماه 99 با سخنرانی خانم دکتر قند فروش پژوهشگر و فعال در حوزه کارآفرینی و زنان و با حضور خانم مهندس گرد رئیس دانشکده، خانم دکتر روایی سرپرست معاون پژوهش و فناوری، آقای مهندس هوشیاری معاون آموزشی و استادان و رابطین حوزه ی کارآفرینی، در محل اتاق شورای دانشکده شریعتی برگزار شد
در این جلسه به موضوع اهمیت کارآفرینی زنان در سال جهش تولید و اشتیاق به ایجاد تغییری مثبت در زندگی دیگران که از مهم ترین ویژگی های زنان و کارآفرینان موفق می باشد، پرداخته شد.
در ابتدا مهندس گرد رئیس دانشکده با بیان اینکه قبل از فراهم کردن ابزار باید نگرش را تغییر دهیم، گفت : گاهی می شود با وسیله ای کوچک، کارهای بزرگی انجام داد و و من از استادان می‌خواهم دانشجویان را  در دروس کارافرینی و بازارچه های کارافرینی  به سمت آموزش های تخصصی رشته ی خودشان هدایت کنند، تا آنان احساس کنند از آموخته هایشان می توانند استفاده نمایند.
وی خاطر نشان کرد : ما باید در این مسیر روشهای جدیدی را به دانشجویان آموزش دهیم تا بتوانند در حوزه های درسی مربوط به خود، خود اشتغالی داشته باشند و به کار آفرینی بر سند. بنابراین اگر بخواهیم الگو باشیم باید اول خود به آن عمل کنیم و کارآفرین باشیم.
در ادامه دکتر قند فروش با اشاره به روایتی از امام جعفر صادق(ع) اظهار داشت: بینش و دانش قبل از حرکت و شروع به کار ، بسیار مهم می باشد چرا که کارآفرین باید با استفاده از خلاقیت، جسارت و آشنایی از مسیری که در پیش رو دارد شروع به حرکت کند و کسانی موفق هستند که علاوه بر داشتن انگیزه و مهارت، اهل خطر کردن نیز باشند.
وی افزود: کارآفرینی تبدیل مهارت به ثروت است کسی که بتواند با سرمایه کم مالی و سرمایه بالای مهارت و خلاقیت وارد این حوزه شود. در واقع با فکر و اندیشه و هوش اقتصادی از سرمایه ها استفاده کند و منابع اقتصادی را به صورت مضاعف افزایش دهد.
این پژوهشگر موفق در حوزه کارآفرینی ضمن بیان تفاوت کارآفرینی با تجارت بیان کرد: در تجارت، افراد سرمایه متمرکز را به کار می گیرند و در مسیر سود دهی به راه می اندازند، اما کارآفرینی از پایه وجود نداشته و فردی با خلاقیت و اطلاعات خود و با توان مدیریتی و سازمانی، فعالیتی را به انجام می رساند.
دکتر قند فروش هدف از کارآفرینی را عشق و علاقه معرفی کرد و تصریح نمود: کارآفرین با استفاده از یک نیروی بالقوه و متمرکز در وجود خود کاری را می سازد و خطر می کند تا به موفقیت برسد .در واقع کارآفرین، آینده نگر است و دانش و افق دید خود را گسترده ترسیم می کند تا آینده را بسازد و از شکست برای پیروزی های آینده خود استفاده می کند. و نیز سعی دارد از خود میراث ماندگار به جای بگذارد، چراکه سرمایه، موتور حرکت او نیست و ابتکار، علاقه و توان ذاتی خود را به کار می گیرد تا برای دیگران هم اشتغال زایی نماید و افراد دیگر هم بهره مند شوند.
وی کارآفرینی زنان را  ضرورت امروزی جامعه معرفی نمود و افزود: یکی از شاخص های توسعه در دنیا حضور زنان در جامعه می باشد و با نیاز کشور به تخصص زنان و دختران ما، موضوع کارآفرینی و اشتغال زنان، از اهمیت ویژه ای برخوردار می شود چرا که نیاز زنان به اشتغال یک نیاز جدی است و از طرفی ظرفیت اشتغال سازمانی بسیار پایین می باشد، بنابراین زنان و دختران فارغ التحصیل جامعه ی ما لازم است با برنامه ریزی و هدایت هایی که انجام می گیرد ، از خلاقیت و ایده هایی که دارند، برای توسعه استفاده نمایند تا به موفقیت برسند. متاسفانه امروزه اشتغال صرفاً برای کسب درآمد وجود دارد و از مهارت زنان کمتر استفاده می شود.
وی تاکید کرد:  موضوع خانواده و مسئولیت زنان در خانه به عنوان همسر و مادر به کار و اشتغال ایشان در جامعه گره خورده است و باعث شده بانوان ما مقداری از کار و اشتغال عقب بمانند ولی با این وجود  شرایط کرونا ثابت کرد که انگیزه و و پتاسیل زنان، بسیار می باشد و دیدیم که فعالیتهای دورکاری و استارت آپی بیشتر شده است، اگر بتوانیم الگوهای درستی را به جامعه ارائه دهیم می شود علاوه‌بر داشتن نگاه تربیتی و مراقبتی زن در خانواده، از توانمندی‌های آنان در منزل،استفاده نمود.
دکتر قند فروش با بیان چالش های کارآفرینی حوزه زنان خاطرنشان کرد: از ابتدا باید به دخترانمان داشتن روحیه اعتماد به نفس و جامعه پذیری را آموزش دهیم. همچنین  در دانشگاه ها با گنجاندن دروس کارآفرینی از بدو ورود دانشجویان و برگزاری ورک شاپ ها و حضور کارآفرین های مختلف، آنان را با این حوزه آشنا نموده و با نگاه باز و وسیع دانشجویان مان را برای ورود به این مسیر کمک و هدایت نماییم. از کارشناسان حوزه کارآفرینی برای مشاوره دادن به دانشجویان و ترسیم راه های مختلف استفاده نماییم و با بالا بردن روحیه اعتماد به نفس، آنان را برای حضور اجتماعی آماده کنیم و همچنین اطلاعات به روز دنیا را در حوزه کارآفرینی در اختیار دانشجویان قرار دهیم.
در پایان استادان و رابطین کارآفرینی تجارب خود را در خصوص شیوه های جذاب تدریس در فضای مجازی به اشتراک گذاشتند و رابطین کارآفرینی نظرات و پیشنهادات خود را در مورد سرفصل های جدید درس کارآفرینی در رشته ی مورد نظر خود عنوان کردند.

 

کلید واژه ها: برگزاری وبینار هم اندیشی اساتید و رابطین کارآفرینی با موضوع اهمیت کارآفرینی زنان در سال جهش تولید


نظر شما :