دکتر عمادی : آموزش فقط برای آموزش نیست بلکه آموزش برای آموختن، دانستن ، عمل کردن ، زندگی کردن و با هم زیستن است

۲۸ آذر ۱۳۹۷ | ۱۰:۵۵ کد : ۲۰۵ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۲۰۰۹

در دومین روز اولین دوره توانمند سازی معاونین آموزشی دانشکده ها و آموزشکده های فنی و حرفه ای  دکتر عمادی معاون آموزشی متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان این که آموزش و پرورش و آموزش عالی یک رسالت آموزشی دارند گفت مهارت آموزی اساس فرهنگ ما است نظام آموزشی باید دانش آموزان و دانشجویان  را ماهر بار بیاورد و آموزش فقط برای آموزش نیست بلکه آموزش برای آموختن، دانستن ، عمل کردن ، زندگی کردن و با هم زیستن است که برای این مقوله  ها چهار سرمایه ی طبیعی ، فیزیکی، اجتماعی و انسانی تعریف شده است.


وی گفت : اساس نظام آموزشی می بایست بر پایه  مهارت آموزی باشد و در این چند سال اخیر رویکرد جدی به سمت فنی و مهارتی شکل گرفته است و از دغدغه های اصلی سیاستگذاران این مسئله بوده ولی تبدیل به یک اراده ملی نشده است.
دکتر عمادی با اشاره به  فرمایشات مقام معظم رهبری،  توجه به آموزش های فنی و حرفه ای وتبدیل دانشگاه گرایی نظری به عملی را مهم و ضروری قلمداد کرد.


وی ادامه داد: ما در نظام آموزشی خود یک سر بزرگ داریم و دست و پای نحیف و باید سیستم را از این حالت کاریکاتوری  دربیاوریم و مهارت آموزی را از همان بدو تولد آغاز کنیم  و در تمامی دوره های زندگی ورزیدگی فکری و عملی داشته باشیم.
معاون آموزشی متوسطه وزارت آموزش و پرورش  اضافه کرد: کل محتوای نظام آموزشی باید مهارت ها را در خودش داشته باشدو مسئله کاردانی پیوسته و پیوستگی مهارت آموزی امری  بسیار ضروری است. و مهارت ها باید با رشد جسمی ، روحی و ذهنی متناسب باشد و رشته های کاردانی مهارتی باید به صورت پیوسته باشد تا ارتباط طولی آموزش ها حفظ شود.
محتوای رشته های دانشگاهی ما می بایست تناظر یک به یک یا یک به چند با رشته ها ی ما در کاردانش و فنی و حرفه ای و پیشینه در آموزش و پرورش داشته باشد و در دانشگاه ادامه پیدا کند تا افراد قوی فارغ التحصیل شده و یک مجموعه اثر بخش و کارا برای دانش آموزان و دانشجویان ایجاد شود.
 

کلید واژه ها: اولین دوره توانمند سازی معاونین آموزشی دانشکده ها و آموزشکده فنی و حرفه ای


نظر شما :