دکتر محمد رضا آهنچیان:قلب آموزش در یادگیری و یاددهی است

۲۷ آذر ۱۳۹۷ | ۱۲:۴۳ کد : ۱۹۶ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۲۲۶۸

دکتر محمد رضا آهنچیان مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی:اصولا مطالعات آمایشی باید با محوریت برنامه ریزی و  ارتقاء کیفیت آموزش باشد و از آنجاکه هر تهدیدی، فرصتی با  خود به همراه دارد، بیکاری دانشجویان باعث شده است به آموزش های مهارتی بیشتر از گذشته توجه شود.
    وی با اشاره به صدور مجوز شورای برنامه ریزی آموزشی گفت فرآیند طولانی بررسی و تائید برنامه های درسی کوتاه تر و سهل ترشده بنابراین باید از این فرصت استفاده کرد و برنامه های درسی را بازنگری و تدوین نمود.
    وی افزود : از آنجا که قلب آموزش ، جریان یاددهی و یادگیری است ، باید روی مسائل آموزشی حساسیت بیشتری داشت تا دانشجویان توانمندی را تربیت و وارد بازار کار نمائیم  و می توان گفت آمایش ، به نحوی آینده گزینی و آماده شدن برای آینده است. 
مدیر کل دفتر برنامه برنامه ریزی آموزش عالی ادامه داد :ما به سمت نظام مدیریت غیر متمرکزمی رویم و باید براساس نیاز سنجی و درخواست و تقاضا عمل کنیم و براساس آن برنامه های خود را باز تنظیم نمائیم.
وی در پایان گفت :اگر آمایش در سطوح استانها و آموزشکده ها انجام پذیرد قطعا نتایج بهتری  به ثمر خواهد نشست مطالعات آمایشی یک مطالعات جغرافیایی و سرزمینی است که درآن بحثهای فرهنگی ، اقتصاد منطقه ، نرخ رشد جمعیت ، نوع معاش و ... در آن مؤثراست.
در بحث آموزش های فنی و حرفه ای مطالعات آمایش مشکل تر خواهد بود و لازم است از استانها و مناطق کمک گرفت .

کلید واژه ها: اولین دوره توانمند سازی معاونین آموزشی دانشکده ها و آموزشکده فنی و حرفه ای


نظر شما :