مصاحبه تلفنی با هنرمندی جوان از خطه ی هنرخیز کردستان و با خبر شدن از انتخاب طرحی از وی پیرامون اهمیت استفاده از ماسک در فستیوالی ملی

۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۹:۲۸ کد : ۱۹۵۶ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۱۵۷۴
امیدوارم بتوانم به عنوان یک هنرمند کوچک از خانواده ی بزرگ دانشگاه فنی و حرفه ای همراه با حفظ ارزش های دینی، برای کشورم و در سطح مجامع هنری بین المللی، همواره کوشا باشم

                                                             

چندی پیش گروه هنر دانشکده فنی و حرفه ای دکتر شریعتی از موفقیت و برگزیده شدن یکی از طرح های هنری خانم ژیلا قوامی از دانشجویان این گروه خبر داد. با تعطیلی دانشگاه ها در پی شیوع ویروس کرونا، واحد خبر روابط عمومی دانشکده بر آن شد ضمن تماس تلفنی با این هنرمند جوان و تبریک به وی، مصاحبه ای بدین شرح انجام دهد :

 

خودتان را برای خوانندگان این مصاحبه بیشتر معرفی نمایید؟
"ژیلا قوامی هستم. متولد سال 71 از خطه هنردوست سنندج. دانشجوی کارشناسی ناپیوسته نقاشی دانشکده فنی و حرفه ای دکتر شریعتی. دانشکده ی محبوبم که یکی از آرزوهایم، تحصیل در آن بود. "


چگونه به این هنر علاقمند شدید و از موفقیت های خود تاکنون قدری بیشتر بگویید؟
" از همان دوران کودکی علاقه زیادی به نقاشی داشتم و با هر وسیله ای که به اصطلاح دم دستم بود نقاشی ترسیم می کردم. قبل از ورود به هنرستان و دانشگاه، انیمیشن را نزد استاد ماشاالله محمدی ( از پیشکسوتان این هنر در سنندج)  آموختم. نقاشی را خودم دنبال کردم و با یافته هایی که از هنر انیمیشن کسب نموده بودم به طراحی پرداختم. یکی از پروژه های فردی من کاری پیرامون معضلات اجتماعی بود که چندین ماه در یکی از مراکز پرتردد تهران در معرض دید قرار گرفت. پس از ورود به دانشگاه عزمم را برای بیشتر آموختن این هنر مورد علاقه ام جزم تر کردم.. ترم پیش ( ترم بهمن 98) در هفته ی پژوهش و برنامه های انجام شده گروه هنر در دانشکده، به عنوان یکی از دانشجویان برگزیده، لوح یادبود و جایزه ای از استاد علی اکبر صادقی (هنرمند نام آشنایی که سخنران یکی از سلسله سمینارهای برگزار شده بود) دریافت نمودم این موشوع باعث انگیزه ی بیشتر من به ادامه  یجدی تر این هنر بود."


از کار هنری اخیر خودت توضیحاتی بیشتر بیان بفرمایید؟
" در روزهای قرنطینگی کرونا و تعطیلی دانشگاه ها، ضمن مطالعه ی دروس خود، تصمیم گرفتم از فرصت به دست آمده به خوبی استفاده کنم و با موضوع روز (رعایت موارد بهداشتی و استفاده از ماسک ) طرحی را که در ذهن مجسم و پرورانده بودم ترسیم و طراحی کنم. در همان حین با خبر شدم که در یکی از نگارخانه های معروف تهران جمعی از هنرمندان و پیشکسوتان هنر نقاشی و طراحی، اقدام به فراخوان و داوری آثار هنری در جشنواره ی موسوم به فستیوال دنیای رنگی در بخش نقاشی پیرامون موضوع روز کرونا زده اند و این بود که من هم با اتمام طرحم آن را برای این هیئت ارسال نموده و پس از چندی از برگزیده شدن اثرم در بین چندین اثر راه یافته به این جشنواره هنری، مطلع شدم. از این جشنواره لوح تقدیر و هدیه ای نقدی دریافت کردم که بسیار برایم ارزشمند بود؛ چرا که احساس می کردم  دین خود را پیرامون این موضوع روز دنیا به شکلی ادا کرده ام. در نظر دارم این طرح خود را پس از رایزنی های به عمل آمده دوران اتمام کرونا در نمایشگاهی در پاریس و ترکیه به نمایش درآروم"


تکنیک و سبک هنری شما چیست و علاوه بر انیمیشن و طراحی، آیا به هنر دیگری روی آورده اید؟ از برنامه های آتی خودت هم برای علاقمندان و مخاطبان بگویید؟
" سبک کاری ام بیشتر اکسپرسیونیسم (بیان احساسات از زبان هنر) با تکنیک رنگ و روغن است. به فیلمنامه نویسی هم علاقه دارم  و در صدد هستم نزد یک استاد برجسته، از این هنر نیز بیشتر بیاموزم. در نظر دارم چند طرح خود را به جشنواره جوان خوارزمی در سبک کولاژ ارائه دهم که امیدوارم بتوانم در آن جا نیز به کسب موفقیت برای دانشکده خودم در سطح دانشگاه فنی و حرفه ای دست یابم"


حرف آخر ...؟
" از تلاش ها و حمایت های پدر و مادرم، معلمین، مسئولین و  استادان خود سپاسگزاری می نمایم و امیدوارم با انرژی های دریافتی از تشویق های صورت گرفته، بتوانم به عنوان یک هنرمند از جامعه ی دانشگاه فنی و حرفه ای همراه با حفظ ارزش های دینی، برای کشورم و در سطح مجامع هنری بین المللی، همواره کوشا باشم . با توکل به خدا با تمام قوا رو به جلو ادامه می دهم و موجبات افتخارات بیشتری خواهم شد."

 

برای این دانشجوی جوان و خوش قریحه ی دانشکده، آرزوی بهروزی و تعالی داریم.

کلید واژه ها: مصاحبه دانشکده دختران دکتر شریعتی


نظر شما :