کارگاه مجازی معجزه ی تغییر با حضور ۱۵۲ نفر از مراکز تابعه سراسر کشور به میزبانی دانشکده فنی و حرفه ای دکتر شریعتی برگزار شد

۰۸ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۴:۲۶ کد : ۱۹۴۴ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۲۶۷۷
دکتر دستگردی در پایان این کارگاه عنوان نمود: بهترین سرلوحه و الگوی متعالی تغییر در جهان، امام علی (ع) است

                                                 

 

                                " سعی کنیم نیمه ی پر لیوان زندگی مان را ببینیم، آن وقت است که یک گام اصلی برای تغییر زندگیمان برداشته ایم"

 

صبح امروز چهارشنبه هشتم مردادماه، وبیناری (کارگاه مجازی) با عنوان "معجزه ی تغییر" به همت معاونت دانشجویی فرهنگی و امور فرهنگی دانشکده فنی و حرفه ای دکتر شریعتی و همکاری دفتر برنامه ریزی امور فرهنگی ستاد مرکزی دانشگاه فنی و حرفه ای برگزار شد که در  آن 152 نفر از کارکنان و استادان مراکز تابعه دانشگاه فنی و حرفه ای حضور یافتند.
در ابتدا و پس از خیرمقدم خانم مهندس گرد (رییس دانشکده فنی و حرفه ای دکتر شریعتی) آقای مسعود بسیطی (مدیر عامل بنیاد فرهنگی حضرت محمد (ص) ) به ایراد بیانانی پیرامون موضوع کارگاه، "معجزه ی تغییر" پرداخت.
این کارشناس مذهبی ضمن اشاره به برخی از مسائل و مشکلات کشور،  بسیاری از معضلات و گرفتاری های موجود در جامعه را حاصل انتقال اخبار و انرژی های منفی طراحی شده ی دشمنان دانست و افزود:
"دشمنان بد ذات و به ظاهر دانای ما در صدد هستند با تمام قوا اوضاع کنونی را طوری جلوه دهند که تمام زندگی ما را انرژی های منفی در بربگیرد. اما واقعیت چیز دیگری است. مردم مومن و فهمیم ایران اسلامی از خیلی بحران های سخت تر عبور کرده و رد شدن این موانع موجود برایشان کار دشواری نخواهد بود. در طول تاریخ  در تمام کشورها دوران سختی وجود داشته است. بسیاری از آن ها توانستند با بی توجهی به هجمه های انرژی منفی اطراف خود بر مشکلات فائق آیند و اکنون جزو کشورهای بسیار پیشرفته دنیا محسوب شوند. ما باید تغییر را از خودمان و به صورت تک تک افراد جامعه شروع کنیم. سعی کنیم نیمه ی پر لیوان زندگی مان را ببینیم، آن وقت است که یک گام اصلی برای تغییر زندگیتان برداشته ایم. انشالله با همین ذهنیت اگر رو به جلو حرکت کنیم شاهد تغییرات خوب و معجزه آسایی خواهیم بود."


وی  در بخش بعدی سخنان خود اذعان داشت:
" وقت آن رسیده است که از کلمه ی جادویی و معجزه گر "تغییر" به خوبی بهره ببریم. برای تغییر در سبک زندگی. در ابتدا باید نگرشمان و انتخاب هایمان را تغییر دهیم. از اخبار منفی دوری کنیم و اصطلاحا برای دیگران فوروارد نکنیم. با مرور کارهای روزانه و شکرگذاری داشته هایمان از جمله سلامتی، امنیت و ... راهکارهای جدیدی برای داشتن یک زندگی به دور از منفی بافی پیاده نموده و از آثار مثبت آن لذت ببریم."


این کارشناس امور تربیتی در بخش بعدی سخنان خود به دو نکته اساسی زیر اشاره و تاکید کرد:
1-  آینده ی هر کس به انتخاب های امروز و فردای او بستگی دارد. پس به انتخاب هایمان توجه بیشتری داشته باشیم.
2- توسعه، موفقیت و رشد یک شانس نیست، یک علم است. آن علم را فرا بگیریم زیرا پیش نیاز مهمی برای توسعه، تغییر نگاه ها و انتخاب های ماست.


جامعه ای دچار تحول مطلوب می شود که افراد آن جامعه انتخاب هایشان را به سمت مثبت، دوراندیشی و خوش بینی ببرند. چرا که با همین انتخاب ها آینده ی فرزندان سرزمین ما رقم خواهد خورد..


این استاد دانشگاه در پایان به بررسی وضعیت یکی از کشورهای جنوب شرقی آسیا (که با شروع و اهتمام جدی یک نفر از این کشور از مرحله ی صفر به سمت تغییر آغاز شد و اکنون جزو بهترین و توسعه یافته ترین کشورهای دنیاست) رسیدن به این تغییر مثبت را امری شدنی قلمداد نمود و افزود:
" همه ی ما باید آن یک نفری باشیم که باید برای آن تغییر اساسی اقدام کنیم و خانواده، جامعه و کشور خود را به سمت آن تغییر مثبت جهانی سوق دهیم. از پتانسیل های موجود حداکثر بهره را ببریم و سخت به آن توجه کنیم. "
در پایان این وبینار دکتر دستگردی (مدیر کل دفتر برنامه ریزی امور فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه ای) پس از قدردانی از عوامل برگزاری این وبینار اثرگذار، بهترین سرلوحه و الگوی تغییر در  جهان را  امام علی (ع) دانست و پس از اشاره به حدیثی معروف از آن حضرت، ایجاد تغییرات مثبت در سطح دانشگاه فنی و حرفه ای کشور  را یکی از مصداق های بارز آن قلمداد نمود.

کلید واژه ها: کارگاه مجازی "معجزه تغییر" با حضور 152 نفر از مراکز تابع سراسر کشور به میزبانی دانشکده فنی و حرفه ای دکتر شریعتی برگزار شد


نظر شما :