مصاحبه با دانش آموخته ای که در دفاعیه اش به موضوع عفاف و حجاب و پوشش ادیان مختلف پرداخت

۲۳ تیر ۱۳۹۹ | ۱۰:۵۵ کد : ۱۹۰۰ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۲۸۲۱
برتری دین اسلام در موضوع عفاف و حجاب با نگاهی لطیف و بدون افراط و تفریط

                                                 

هفته ای که در آن قرار داریم به هفته عفاف و حجاب موسوم است. طی جلسه ی دفاعیه ی جمعی از دانشجویان گروه طراحی پارچه و لباس که روز گذشته یکشنبه بیست و دوم تیرماه با حضور خانم مهندس گرد (رئیس دانشکده فنی و حرفه ای دکتر شریعتی) شاهد برگزاری آن بودیم، موضوع یکی از دفاعیه هایی که با این هفته (هفته ی عفاف و حجاب) سنخیت داشت، مربوط به خانم مهتاب اعتراف اسکویی با عنوان "برسی ساختار لباس در ادیان مختلف" بود.

                                                                            

 

واحد خبر روابط عمومی دانشکده فنی و حرفه ای دکتر شریعتی به این بهانه با این دانش آموخته مصاحبه ای انجام داد که مشروح آن را در زیر خواهید دید:
"بنده اصالتا تبریزی هستم. از دانشجویان کارشناسی طراحی و دوخت دانشکده بودم که در حال حاضر دانش آموخته این رشته محسوب می شوم. علیرغم تمام کسانی که از کودکی به هنر یا حرفه ای گرایش پیدا می کنند، بنده با وجود برخی از لباس های  نامناسب موجود در بازار، به فکر افتادم خیاطی را یاد بگیرم و لباس های خودم را با سلیقه خودم بدوزم. این بود که به صورت غیرآکادمیک قبل از ورود به دانشگاه ، مواردی را آموختم و با قبولی در رشته طراحی و دوخت در این دانشکده و بهره گیری از علوم روز این رشته، اکنون با تجربه و مهارتی که کسب کرده ام، در این زمینه به خودکفایی رسیده ام. "


ایشان در ادامه در مورد موضوع پایان نامه و چگونگی انتخاب موضوع پوشش، عفاف و حجاب این گونه گفت:
" در این مورد مطالعات متعددی انجام دادم که خوشبختانه بعد از مطرح کردن با مدیرگروه خود توانستم به مطالب مهمی دست پیدا کنم. با بررسی های متعدد در ادیان مختلف از جمله زرتشت، یهود، مسیحی و ... این را دریافتم که تنها دینی که بدون افراط و تفریط با دیدی لطیف و در نظر گرفتن ارزش های انسانی به مرد و زن می نگرد، فقط دین مبین اسلام است."


خانم اسکویی در ادامه در مورد طرح ارائه شده خود در دفاعیه توضیحاتی داد:
" همیشه به این موضوع فکر می کردم که برای زنان توریست و یا بانوانی که از کشورهای دیگر وارد ایران می شوند و به دین اسلام مشرف می شوند، طرحی ارائه بدهم. با انتخاب مووضع دفاعیه و مطالب متعددی که مطالعه کردم با الهام از طراحی لباس های حجاب از مسجد کلیسای قرطبه در اسپانیا، دو دست لباس با بهره گیری از الیافی طبیعی و دست دوز تهیه کردم که دارای پاپوش و کیفی شامل محتویاتی مانند سجاده، مهر و جای تلفن همراه است. امیدوارم در جشنواره فجر سال دیگر که بحث کرونا به اتمام برسد، بتوانم در سطح وزارت فرهنگ و ارشاد نیز آن را برسانم و از آن استفاده شود."


این دانش آموخته جوان که در سال 1389 نیز به عنوان یکی از بانوان کارآفرین بتر منطقه 22 تهران معرفی شده است در پایان از انجام طراحی روسری های حجاب خود خبر داد و بیان داشت:
" موضوع حجاب و عفاف جای کار بسیار دارد. هنر طراحی و دوخت، بسیار زیبا می تواند آن را جلوه دهد. در نظر دارم روی طرح "روسری های حجاب" در واقع روسری هایی که بدون هیچ گیره، سوزن و ... به راحتی استفاده شود کار کنم. به حمد الهی در دانشگاه فنی و حرفه ای هیچ دانشجویی بدون کار نمی ماند و هم اکنون با این که تجهیزات آنچنانی ندارم ولی با اندک وسایلی که در اختیارم هست به کار خیاطی مشغول هستم و  نگاه تبدیل علم به ثروت را به عینه در مسیر کاری خودم دیدم."


خانم اسکویی در پایان از تلاش ها و انتقال تجربیات ارزشمند استادان گروه طراحی پارچه و لباس تشکر و برای تمامی دانشجویان و تلاشگران این علم آرزوی موفقیت و بهروزی نمود.


ما نیز برای این دانش آموخته ی دانشکده، آرزوی رسیدن به مسیرهای متعالی تر همراه با موفقیت و سرافرازی داریم.

کلید واژه ها: مصاحبه با دانش آموخته ای که در دفاعیه اش به موضوع عفاف و حجاب و پوشش ادیان مختلف پرداخت


نظر شما :