مدیرکل فرهنگی وزارت علوم در مراسم اختتامیه دومین جشنواره رویش مطرح کرد: فعالیت در کانون‌های فرهنگی، میدانی برای ارتقای مهارت‌های نو آورانه

۱۸ خرداد ۱۳۹۹ | ۰۸:۳۷ کد : ۱۷۹۰ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۱۰۵۳
به نقل از سایت دانشگاه فنی و حرفه ای

                                                

مدیر کل فرهنگی وزارت علوم با اشاره به خلاقیت و کار آفرینی دانشجویان در دوران بحران کرونا گفت: خلاقیت باید فرهنگ و ارزش تلقی شود و در این صورت است که فعالیت در کانون‌های فرهنگی می‌تواند به میدانی برای ارتقای مهارت‌های نو آورانه تبدیل شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی، محمد هادی عسکری مدیر کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم اختتامیه دومین جشنواره رویش دانشگاه فنی و حرفه‌ای افزود:با شروع ویروس کرونا و همه گیری آن در دنیا یک وضعیت نامتعین کرونایی شکل گرفته است و از جمله ویژگی‌های این دوره را می‌توان به تحول و تأمل پیرامون چگونگی انجام فعالیت‌ها و ایجاد ظرفیت برای باز تعریف فعالیت‌ها و اولویت پیدا کردن رویداد‌های مجازی بیان کرد.
مدیر کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم بازنگری و اصلاح دستور العمل‌ها برای فراهم آوردن زمینه مشارکت کنشگران فرهنگی و اجتماعی و تقویت پیوند‌های عاطفی و روانی وبسط فضای امید و نشاط اجتماعی را در رونق بخشی به فعالیت‌های فرهنگی مؤثر دانست.
عسکری با تشکر از فعالان نظام سلامت و همه مردم در مقابله با شیوع ویروس کرونا گفت: برجسته کردن وجوه ممیز انسان به عنوان اشرف مخلوقات و توجه به امور خیریه و کمک به همنوع از رسالت‌های حوزه معاونت فرهنگی و دانشجویان فعال در کانون‌های فرهنگی است که بحمد الله در این مدت ما شاهد مشارکت گسترده خانواده بزرگ آموزش عالی کشور در این زمینه بوده ایم.
مدیر کل فرهنگی و اجتماعی توجه به عنصر خلاقیت در کانون‌های فرهنگی و الزام به اینکه برنامه‌های کانونی متناسب با مقتضیات این دوره باید از کلیشه‌ها عبور کند و واجد خلاقیت باشد گفت: خلاقیت باید مأموریت، فرهنگ و ارزش تلقی شود و در این صورت است که فعالیت در کانون‌های فرهنگی می‌تواند به میدانی برای ارتقای مهارت‌های نو آورانه و کار آفرینانه تبدیل شود.
عسکری گفت: باید با استفاده از ظرفیت کانون‌های فرهنگی در تعامل دو سویه با سایر گروه‌های دانشجویی روی مسائل مختلف تمرکز کرد و با تشکیل تیم‌های کار آمد زمینه جذب دانشجویان فعال و مستعد را به عمل آورد و به دنبال حل مشکلات بود.
مدیر کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت:با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری برای مستند سازی فعالیت‌های خداپسندانه مردم ایران در مقابله با کرونا ضرورت دارد با استفاده از ظرفیت گروه‌های دانشجویی صحنه‌های به یاد ماندنی از تلاش و ایثار مردم مسلمان ایران به شکل هنر مندانه‌ای مستند شود.


نظر شما :