پیام تبریک رییس دانشگاه فنی و حرفه ای به مناسبت روز اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی

۲۹ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۳:۴۷ کد : ۱۵۷۰ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۱۳۳۴
به نقل از سایت دانشگاه فنی و حرفه ای

                                                                                                               باسمه تعالی
اقتصاد مقاومتی روشی برای مقابله با تحریم‌های اقتصادی علیه کشور با کمترین وابستگی به خارج از کشور در خصوص نیازهای اساسی و راهبردی است. اقتصاد مقاومتی به معنای تشخیص حوزه‌های فشار، تلاش برای کنترل و بی‌اثر کردن آن تأثیرها و تبدیل فشارها به فرصت است. رسیدن به اقتصاد مقاومتی مستلزم کاهش وابستگی‌های خارجی و تقویت تولیدات داخلی کشور و تلاش برای خوداتکایی است.
اقتصاد مقاومتی در ایران اولین بار در دیدار کارآفرینان با آیت‌الله خامنه‌ای(دام ظله) رهبر معظم انقلاب در شهریور سال ۱۳۸۹ مطرح گردید. ایشان «اقتصاد مقاومتی» را معنا و مفهومی از کارآفرینی دانسته و آن را یکی از نیازهای  اساسی کشور معرفی نموند. ایشان فرمودند: " این دلیلی است برای همه مسئولان و دلسوزان کشور که خود را موظف بدانند، مکلف بدانند به ایجاد کار، به تولید، به کارآفرینی، به پررونق کردن روزافزون این کارگاه عظیم؛ که کشور ایران حقیقتاً امروز یک کارگاه عظیمی است. همه خودشان را باید موظف بدانند."
مهمترین رکن اقتصاد مقاومتی حمایت از تولیدات ملی است و حمایت از تولید ملی نیز جز با حمایت از کارآفرینی دانش‌بنیان و مهارت‌بنیان  حاصل نمی شود. دانشگاه فنی و حرفه‌ای با داشتن بیشترین آمار اشتغال فارغ‌التحصیلان در آموزش عالی و سرلوحه قرار دادن منویات و فرمایشات مقام معظم رهبری و رسالت دانشگاه در مسیر تحقق این آرمان‌ها گام برمی‌دارد.
اینجانب، 29 بهمن‌ماه، روز اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی را به تلاشگران این عرصه و متولیان توسعه کارآفرینی در کشور تبریک عرض می‌نمایم.
 
                                                                                                                              ابراهیم صالحی عمران
                                                                                                                           رییس دانشگاه فنی و حرفه ای

کلید واژه ها: پیام تبریک رییس دانشگاه فنی و حرفه ای به مناسبت روز اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی


نظر شما :