مراسم استقبال از ورودی های جدید با حضور معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه ای برگزار گردید

۲۰ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۴:۳۱ کد : ۱۵۴۴ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۱۸۵۳
حضور یکی از مخترعین جوان و چهره برتر کارآفرینی کشور در این برنامه

                                                          

این مراسم صبح امروز یکشنبه بیستم بهمن ماه همزمان با ایام الله دهه ی مبارک فجر و در آستانه ی میلاد با سعادت حضرت فاطمه الزهرا (س) با حضور دکتر کیانی معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه ای، خانم مهندس گرد (رئیس دانشکده فنی و حرفه ای دکتر شریعتی) معاونین و برخی از مسئولین بخش های مختلف دانشکده با حضور دانشجویان ترم اولی در سالن میلاد دانشکده برگزار گردید.
در ابتدا خانم مهندس گرد ضمن تبریک ورود دانشجویان به این دانشکده، پذیرفته شدن آنان در این مجموعه را فرصتی مغتنم قلمداد نمود و افزود:
" دلیل اصلی بالندگی و سرآمد بودن این دانشکده، در واقع توانمندی دانش آموختگان آن است. سعی کنید شما هم در پایان دوره تحصیلات خود جزو این دسته باشید و در سایه ایمان، ذکاوت و هوش از امکانات موجود در دانشکده به خوبی بهره مند شوید. برای تک تک شما دختران عزیز دانشجو، آرزوی بهترین ها را دارم."
در ادامه حجت الاسلام و المسلمین بنیان جوادی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فنی و حرفه ای نیز ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر، قبولی دانشجویان ترم اولی را در دانشکده فنی و حرفه ای دکتر شریعتی که یکی از بهترین دانشکده های فنی و حرفه ای دانشگاه فنی و حرفه ای محسوب می شود، تبریک گفت و آنان را به کسب علم همراه با معرفت و کسب تجربیات جدید با عضو شدن در تشکل های مختلف دانشجویی دعوت نمود.
وی در ادامه کلید کسب مهارت ها را تفکر دانست و احترام به پدر مادر، استاد و کلاس درس، دوری از رفتارهای نابهنجار، توجه به کتابخوانی و ... را جز اولویت های رفتاری یک دانشجوی خوب عنوان نمود.
مهندس "امیر پروش" مخترع جوان و مدیر مجتمع آموزشی فنی و حرفه ای امیرکبیر سخنران ویژه ی این مراسم بود. 
وی ضمن بیان خاطراتی متعدد از دوران کودکی و راه های پرفراز و نشیب زندگی خود و دستیابی به موقعیت های موفقیت، دانشجویان را به داشتن پشتکار، مهارت آموزی که از رموز موفقیت خود بود تشویق نمود.
این مخترع جوان در بخش بعدی سخنان خود افزود:
" از حضور خود در دانشگاهی که مهارت یکی از ارکان آن است به خوبی استفاده کنید و علاوه بر آن در اماکن و موسساتی که مهارت هایی مضاعف را به شما می آموزد بهره گیری کنید. این را به شما به عنوان یک توصیه عرض می نمایم که ایران خود را دوست بدارید. بنده با وجود پیشنهادهای متعددی که از کشورهای دیگر شد بخاطر علاقه و وطن دوستی خود دست کشیدم و با افتخار ایران، کشور اسلامی خود را به عنوان مکان فعالیت های تحقیقاتی و علمی خود انتخاب کردم و بابت این انتخابم به خود می بالم."
ایشان در پایان شعری از سروده های خود در مورد اهمیت بحث مهارت آموزی بدین شرح قرائت نمود:

به علم و به فن آوری های بشر
کند بر بلندای امکان نظر
به کار و به دانش به حرفه به فن
براند به قدرت هزاران سخن
ره فنی و حرفه ای پیش روست
برای وطن باعث آبروست
بگفتا علی، خالق گفته ها
عمل از تفکر نباشد جدا
به دستان مردان کارآفرین
دگرگون شود حال ایران زمین

دکتر کیانی معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه ای سخنران بعدی این مراسم بود.
ایشان ضمن گفتگویی صمیمانه با دانشجویان و طرح یک سوال که "اولین تصورات خود را از روزهای حضور در دانشکده بیان نمایید." به بررسی مشنور اخلاقی حقوق و تکالیف دانشجویان در ایران نسبت به خود، اجتماع، دانشگاه، سرزمین ایران و جهان پرداخت و خاطر نشان کرد:
" افتخار می کنم که ماموریت من در مقام معاونت آموزشی دانشگاه فنی و حرفه ای در شرایط خاص کنونی کشورمان در دانشگاهی قرار گرفته است که وظیفه و هدف اصلی اش پرداختن به مهارت آموزی و دانشجوی ماهر می باشد. و امیدوارم بتوانم شاید قدمی ولو اندک در مسیر بالندگی دانشجویان ی بردارم. از شما در این مسیر یاری می طلبیم و امیدواریم با رعایت حقوق های به حق و تکالیف دانشجویی خود، دانشگاه فنی و حرفه ای را به بالاترین درجات ممکن جهان برسانید. همچنان که وظیفه دارید نسبت به احقاق حقوق خود برای داشتن آموزشی با کیفیت، استادهایی کاردان و منظم، برنامه ی دقیق آموزشی، کارگاه ها و تجهیزات خوب و ... مطالبه گر باشید به همان اندازه هم ما از شما مسئولیت پذیری و ایستادن بر قله های افتخار را خواهانیم. با نظم که کلید واژه ی مهم موفقیت است می توانید در سایه ایمان و دیگرخواهی به موفقیت های چشمگیری دست یابید."
ایشان در پایان خطاب دانشجویان افزود:
" دانشجویان عزیز ایران زمین، خوب بدانید که فرصت ها مانند ابرها در گذر هستند. قدر فرصت ها و جوانی خود را بدانید و انرژی خود را در مسیری خرج کنید که برای آینده این سرزمین مفید و پرثمر باشد. این مفید بودن زمانی میسر خواهد شد که کما طلب باشید و هیچ گاه از خودتان رضایت کامل نداشته باشید چرا که اکان دچار شدن به غرور نیز وجود دارد. با ویژگی های خدادادی خود از تمام پتانسیل های خود و جامعه به خوبی بهره برداری کنید. "
اجرای سرودهای متعدد انقلابی، گفتگوی زنده تلفنی با خانم مهتاب نیکی رشیدی ( دانشجوی فداکار در سطح ملی دانشگاهی)، اهدای هدیه به مهندس پروش، نورافشانی، قرائت میقاق نامه دانشجویی و زیارت مزار شهدای گمنام آرمیده در دانشکده از دیگر عناوین این مراسم بود.

گفتنی است در حاشیه ی این برنامه، تشکل های دانشجویی و نهاد رهبری و کانون ها نیز در حاشیه ی این مراسم حضور یافته و عضو گیری انجام شد.

کلید واژه ها: مراسم استقبال از ورودی های جدید با حضور معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه ای برگزار گردید


نظر شما :