سخنرانی و ورک شاپ با عناوین اوریگامی و بسته بندی برگزار شد

۰۲ دی ۱۳۹۸ | ۱۴:۵۰ کد : ۱۴۱۸ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۱۱۴۶
با حضور دو استاد این دو حوزه ی هنری، صورت گرفت

                                                        

این برنامه به همت استاد مصطفی خزایی (مدیر گروه هنر دانشکده فنی و حرفه ای دکتر شریعتی) صبح امروز دوشنبه دوم دی ماه به مناسبت گرامیداشت هفته پژوهش در سالن اجتماعات فاز سه با حضور دانشجویان و برخی از استادان برپا گردید.

در ابتدا استاد سهیل صالح (یکی از استادان این گروه) به سخنرانی پیرامون  تاریخچه پیدایش هنر و صنعت بسته بندی پرداخت و افزود:

" این هنر در اولین سال های بعد از وقوع انقلاب اسلامی و خروج از اقتصاد تک محصولی در ایران ماهیت خود را به خوبی پیدا کرد و تولیدات انبوهی را داشته است و اکنون شکل سیستماتیک تری به خود گرفته است. می توان به جرات گفت این هنر که شامل ساختار و گرافیک می باشد بازوی قدرتمندی در صادارت محسوب می شود و درشکل های مختلفی از جمله" کاغذی، پارچه ای، پلاستیکی، فلزی و چوبی ساخته می شود. در واقع به تعبیر پژوهشگران این مقوله هنری، از این هنر بسته بندی  به عنوان " فروشنده خاموش" یاد می شود. البته در این زمینه قابل بازیافت بودن نیز بسیار حائز اهمیت است."

در ادامه استاد علی اصغر ایمانی پور ( استاد دانشگاه) به تاریخچه پیدایش و شکل گیری هنر اوریگامی که در آن تا زدن کاغذ به شکل های مختلف انجام می شود، پرداخت و آن را نماد خاصی در عرصه صلح چهانی دانست که دارای یک سری علائم و نشانه های خاص می باشد."

نمایش فیلمی در مورد هنر اوریگامی، تمرین عملی آن با حضور دانشجویان حاضر در سالن و همچنین تقدیر از سخنرانان ، از جمله عناوین پایانی این برنامه بود.

کلید واژه ها: سخنرانی و ورک شاپ با عناوین "اوریگامی و بسته بندی" برگزار شد


نظر شما :