استاد علی اکبر صادقی: افتخار کنید یک هنرمند ایرانی هستید و به هنر والای ایرانی ببالید

۱۷ آذر ۱۳۹۸ | ۱۵:۳۴ کد : ۱۳۶۲ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۱۹۱۹
دومین روز از برگزاری سلسه نشست های گروه هنر با حضور چهره ماندگار هنر انیمیشن و نقاشی ایران همراه بود

                                                           

صبح امروز در هفدهمین روز از آذرماه و دومین روز از سلسه نشست های گروه هنر به مناسبت هفته پژوهش  که به همت استاد خزایی مدیر گروه هنر دانشکده فنی شریعتی برنامه ریزی شده بود، استاد علی اکبر صادقی ( چهره ماندگار نقاشی و انیمیشن ایران) در جمع استادان و دانشجویان گروه هنر و علاقمندان و هنردوستان دانشکده فنی و حرفه ای دکتر شریعتی حضور یافت.

پیش از سخنرانی رسمی استاد صادقی، چند انیمیشن از آثار وی پخش شد و استاد کاویان راد ( از استادان گروه هنر دانشکده فنی شریعتی) به بررسی آثار هنری و افتخارات کسب شده این اسطوره برتر هنری تاریخ ایران زمین پرداخت.

                                                           

استاد صادقی در ابتدای سخنان خود از این که خود یک هنرمند زاده ایران زمین می باشد ابراز خرسندی و بالندگی نمود و خاطر نشان کرد:

" شما دختران هنرمند عزیز من نیز از این که در سرزمین پرافتخار ایران زمین هستید به خود افتخار کنید. من خود به عنوان یک هنرمند یکی از افتخاراتم این است که خلیج فارس همیشه بر زبان من به عنوان قسم جاری است. ..."

ایشان در ادامه افزود:

" سعی کنید مبانی هنر را  به خوبی یاد بگیرید. هنر کلاسیک را به خوبی درک نموده و سه وجهه هنر را اعم از: صنعت هنر، مبانی هنر و خلاقیت را مد نظر قرار دهید. سخت کوشانه به کاووش محیط پیرامون خود حتی همکلاسی های خود بپردازید. این را خوب به یاد داشته باشید هر کسی به خلاقیت دست نمی یابد. در دنیای امروزی، این نکته حلقه ی مفقوده ی ما می باشد. سعی کنید از ابزار دنیای مدرن و الکترونیکی آن به خوبی بهره ببرید و با حفظ سنت ها و ارزش های اخلاقی دست به خلق آثار ماندگار خلاقانه بزنید."

این چهره ماندگار هنری ایران در بخش بعدی سخنان خود هنر را یکی از عوامل شیرینی زندگی دانست و عشق به کار را همواره مد نظر کارهایتان قرار دهید. تکنیک و نگاه های خود را تنوع ببخشید و با عشق دوچندان به راه کار خود ادامه دهید.

در پایان این سمینار پرسش و پاسخ بین دانشجویان و این استاد هنرمند انجام شد و استاد صادقی با سعه صدر و مناعت طبع، تمامی سوالات مطرح شده را پاسخگو بود.

 

                                                                 

حسن ختام این برنامه اهدای هدایا به چند دانشجوی ممتاز حائز رتبه های برتر هنری و استاد صادقی بود.

 

                                                                   

 

                                                                 

کلید واژه ها: استاد علی اکبر صادقی: افتخار کنید یک هنرمند ایرانی هستید و به هنر والای ایرانی ببالید


نظر شما :