مراسم گرامیداشت روز دانشجو با حضور پرشور دانشجویان

۱۶ آذر ۱۳۹۸ | ۱۵:۱۳ کد : ۱۳۵۶ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۲۵۲۷
دکتر فرهنگ: کسانی که تسلیم شرایط می شوند هرگز موفق نخواهند شد.

ویژه برنامه روز دانشجو به همت انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده شریعتی و با همکاری امور فرهنگی روز شنبه 16 آذر 98 با  حضور دکتر فرهنگ روانشناس و سخنران، رئیس دانشکده و معاونین و معاونت فرهنگی نهاد مقام معظم رهبری در جمع پرشور دانشجویان در آمفی تئاتر مفرح برگزار شد.
در ابتدای مراسم مهندس گرد رئیس دانشکده ضمن خیر مقدم و تبریک روز دانشجو، بیان داشت: 16 آذر یکی از عزیزترین و زیباترین روزهایی است که یادآور خاطره شهدای دانشجویی است که با عشق خود به میهن اسلامی همواره به عنوان روشنگران جامعه نقش داشتند.
رئیس دانشکده همچنین با اعلام خبر مسرت بخش راه اندازی شرکت های تعاونی کسب و کار دانشجویی، خاطرنشان کرد: شما دانشجویان می توانید با تشکیل گروه های 5 یا 6 نفره اقدام به ثبت یک تعاونی به نام خود نمایید.
در ادامه دکتر فرهنگ، در خصوص رمز موفقیت و داشتن هدف مشخص در زندگی، سخنانی را بیان نمود.
این روانشناس در ابتدای سخنان خود مقصد، آرزو و هدف را از موارد مهم در زندگی معرفی کرد و افزود: مقصد یعنی خواسته ما از تمام زندگی مانند سلامتی، موفقیت، شادی، آرامش، خوشبختی و ... که به خودی خود دست یافتنی نیست و باید زمینه ها را فراهم کرد که تبدیل به آرزو می شود.
وی هدف را خواسته ای دقیق و روشن بیان نمود و گفت: این مدل مشخص کردن هدف به محض اعلام و بارها پس از آن، ذهن را درگیر می کند تا احتمال رسیدن به خواسته بیشتر شود که باید دو ویژگی مهم داشته باشد از جمله اینکه دقیقا چه می خواهید و دقیقا برای کی و چه موقع می خواهید.
این روانشناس تاکید کرد: انسان های  موفق به خواسته هایشان فکر می کنند و آدم های ناموفق به داشته هایشان و فردی موفق است که از امکانات کم هم خوب استفاده کند و اینکه هدف ها باید مادی و معنوی باشند که هم به درد خودتان و هم دیگران بخورد.
وی با اشاره به معیارهای درست انتخاب کردن ، تصریح کرد: انسان به هر چیزی راضی باشد در همان چیز متوقف می شود بنابراین هدف های بزرگ را انتخاب کنید چرا که اگر خواسته هایتان کوچک باشد، یافته هایتان کوچک می شود.
دکتر فرهنگ با بیان فرمایش حضرت علی(ع)  که "بزرگ فکر کن و کوچک عمل کن"،  خاطرنشان کرد: هدفهای کوچک، هدف های بزرگ را می سازند و اگر می خواهید موفق شوید تسلیم شرایط نشوید چرا که انسان های موفق همیشه بیشتر از ناموفقان شکست می خورند و کسانی که تسلیم می شوند هرگز موفق نخواهند شد.
پخش کلیپ مصاحبه با دانشجویان و مستند واقعه 16 آذر1332، پخش کلیپ دانشجو و رهبرم، تقدیر از دانشجویان برترین (ممتازین رشته های تحصیلی، جشنواره کشوری فرهنگی و هنری و برگزیدگان ملی جشنواره قرآن و عترت)، پخش تیزر و توضیحات مسئول موسسه کتاب پلاس در خصوص جشنواره مهربان با کتاب از دیگر برنامه های این مراسم بود.
در حاشیه این مراسم دانشجویان انجمن اسلامی اقدام به فروش مجلات و نشریه های انجمن اسلامی دانشکده شریعتی و عضو دفتر تحکیم وحدت، نمودند.
همچنین نمایشگاهی از تصاویر واقعه 16 آذر 1332 در ورودی سالن مفرح برپا شده بود.
شایان ذکر است صبح امروز با اهداء گل، چای، شیرینی و پخش سرودهای ملی و حماسی در مقابل در اصلی دانشکده، از دانشجویان استقبال شد.

کلید واژه ها: مراسم روز دانشجو


نظر شما :