حضور هنرمندی پیشکسوت از خطه کردســتان در جمع هنرمندان دانشکده فنی شریعتی

۱۸ آبان ۱۳۹۸ | ۱۳:۵۵ کد : ۱۲۴۱ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۱۵۴۷
سعی کنید وارث هنر فاخر ایران زمین و ارائه آن به دنیا در مقابل هنر غربگرای سرمایه داری باشید

استاد هادی ضیاءالدینی (زاده ۱۳۳۵  در شهر سنندج سنندج) یکی از مجسمه‌سازان و نقاشان کردستانی است که در سال ۱۳۹۲ مفتخر به دریافت نشان درجه‌یک هنری  گردید. سال ۱۳۵۶ وارد دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران شد و به‌عنوان یکی از شاگردان برجسته استاد «هانیبال الخاص» با ارزش‌های طراحی آشنا شد. ضیاءالدینی از مشاهیر برجسته کردستانی بوده و با توجه به جایگاه هنری ایشان، خیابانی در سنندج به نام این هنرمند نام‌گذاری شده است.
پیکره‌های بسیاری ازجمله پیکره تمام‌قد گاندی (در اندازه طبیعی) در سال ۱۳۵۳، پیکره «چوپان» در پارک آبیدر سنندج، پیکره «آزادی» با ارتفاع شش متر در میدان آزادی سنندج، پیکره «لذت رهایی» با ارتفاع ۳ متر در میدان پارک کودک اصفهان، پیکره «شیخ حسن علی (جگپ خون)» در اربیل عراق، پیکره «مستوره اردلان» با ارتفاع ۴ متر در پارک اربیل عراق، پیکره «شیخ محمود برزنجه» با ارتفاع ۸ متر در میدان شیخ محمد سلیمانیه عراق به دست توانا و هنرمند این استاد بزرگ ساخته و نصب‌ شده است.

این استاد شهیر و پیشکسوت، صبح امروز شنبه هجدهم آبان ماه در نشستی که به بهانه ی شناساندن و انتقال تجربیات هنری  وی با حضور مهندس گرد (رییس دانشکده فنی شریعتی) و معاونین برپا شده بود، در سالن اجتماعات اندیشه (واقع در فاز سه) دانشکده حضور یافت و ضمن ایراد بیاناتی  صمیمی و شیوا، دانشجویان و دوست داران هنر را به طی طریق در مسیر دانایی و شناسایی هنر فاخر ایرانی به دنیا ترغیب نمود.

استاد ضیاءالدینی ضمن بازگویی تاریخچه ی کوتاه زندگی خود از کودکی تاکنون و چگونگی پیدا کردن این مسیر هنری، دانشجویان و علاقمندان هنر را به پایبندی به ارزش های اخلاقی و دوری از هنرهای غربزده که صرفا نگاهی سرمایه داری به آن دارند، توصیه نمود و هر اثر هنری را ناشی از عبور تصورات و سفرهای ذهنی و خیال انگیز هنرمند دانست در پایان علاقمندان و دانشجویان را به بازدید نمایشگاه آثار خود (400 اثر در قالب نقاشی، طراحی و مجسمه) در فرهنگسرای صبا خود دعوت نمود.

گفتی است پیش از آغاز سخنرانی این استاد، خانم مهندس گرد و خانم دکتر بسطامی (معاون پژوهش و فناوری دانشکده فنی شریعتی) به صورت جداگانه طی ایراد بیاناتی کوتاه از حضور این استاد توانمند در دانشکده تقدیر نموده و آن را فرصتی مغتنم برای دانشجویان هنر در جهت شناسایی هنر فاخر و ماندگار ایران زمین دانستند.

 

این نشست تخصصی  با تقدیر و اهدای هدیه ای به رسم یادبود به استاد ضیالدینی و زیارت مزار شهدای گمنام دانشکده، خاتمه یافت.

کلید واژه ها: حضور هنرمندی از خطه کردستان در جمع هنرمندان دانشکده فنی شریعتی


نظر شما :