عقد تفاهم نامه همکاری دانشکده دکتر شریعتی با کتاب پلاس

۱۰ مهر ۱۳۹۸ | ۰۹:۰۸ کد : ۱۱۳۴ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۲۴۸۹
رئیس دانشکده: اقدام استارت آپ کتاب پلاس برای راه اندازی بستری که بتواند دانشجویان و مخاطبان خود را تشویق به کتاب و کتابخوانی نماید، بسیار ارزشمند است.

جلسه تفاهم نامه همکاری دانشکده دکتر شریعتی با موسسه کتاب پلاس روز سه شنبه ۹/۷/۹۸  با حضور مهندس مرضیه  گرد رئیس دانشکده شریعتی، دکتر زاهدی مشاور فرهنگی بنیاد ملی مد و لباس وزارت ارشاد، دکتر بسطامی معاون پژوهشی دانشکده، آقای سعیدی کیا موسس کتاب پلاس، خانم سمیرا ناطقی مدیر عامل کتاب پلاس، رئیس اداره فرهنگی و مسئول روابط عمومی در دفتر ریاست دانشکده برگزار شد.

در این جلسه رئیس دانشکده ضمن امضا تفاهم نامه همکاری با استارت آپ کتاب پلاس و اعلام حمایت دانشکده شریعتی از استارت آپها و شرکتهای دانش بنیان بیان نمود: امروزه یکی از دغدغه های اصلی همه فعالان فرهنگی و آموزشی، کم بودن سطح مطالعه جوانان کشور است و مطالعه کتاب های عمیق به سطحی نگری جوانان که ناشی از محتواهای کم ارزش در فضای مجازی است  تبدیل شده است . از اینرو اقدام کتاب پلاس برای راه اندازی بستری برای سازمانها و دانشگاهها که بتوانند از این طریق دانشجویان و مخاطبان خود را تشویق به کتاب و کتابخوانی نمایند بسیار ارزشمند است.
آقای سعیدی کیا موسس کتاب پلاس در ادامه گفت: کتاب پلاس تنها استارت آپ در حوزه کتاب فیزیکی است که با سرمایه گذاری شرکت شناسا وابسته به بانک پاسارگاد مبادرت به کدینگ کتاب نموده است و از این طریق کتاب فیزیکی را می‌تواند به فناوری های روز (اینترنت اشیا ، بلاکچین، واقعیت افزوده AR)، بازارهای دیجیتال و پلتفرم¬های تجارت الکترونیک وصل کرده و پل ارتباطی میان همه ذینفعان کتاب از جمله: مؤلف، ناشر، فروشگاه، مخاطبان و ترویج کنندگان و حامیان کتاب با یکدیگر محسوب می‌شود. لذا کتاب پلاس بستری فنی خواهد بود برای هر نهاد و یا شخص حقیقی و یا حقوقی که بخواهد فعالیت ترویجی روی کتاب انجام دهد . و خوشحال هستیم که مورد حمایت  دانشکده شریعتی قرار گرفته و می توانیم جشنواره ای فرهنگی را برای دانشجویان سراسر کشور راه اندازی کنیم.
سپس سرکار خانم سمیرا ناطقی مدیر عامل کتاب پلاس در جلسه عقد تفاهم نامه اظهار داشت که مشوقهای بسیار زیادی برای ترغیب دانشجویان به خرید کتاب و خواندن آن در سامانه کتاب پلاس وجود دارد و امیدواریم بتوانیم با همفکری و همکاری دانشگاه عوامل انگیزاننده بیشتری را در سبد باشگاه دانشجویان کتابخوان فنی و حرفه ای قرار دهیم.
گفتنی است در پایان این گفتگو،  تفاهم نامه ای فی ما بین موسسه کتاب پلاس و دانشکده دکتر شریعتی منعقد گردید که در این تفاهم نامه کتاب پلاس متعهد به ارائه پلتفرم برگزاری جشنواره و پشتیبانی فنی از برگزاری مهرآبان با کتاب شده است و  دانشکده شریعتی با همکاری سایر سازمانها و نهادها به عنوان برگزار کننده این جشنواره خواهند بود .
در این جشنواره کلیه دانشجویان فنی و حرفه ای سراسر کشور می توانند با مشارکت خود در این جشنواره فرهنگی و به اشتراک گذاشتن تجربه خود از خواندن کتاب در جشنواره شرکت نموده و از امتیازات و جوایز آن بهره مند شوند .
شایان ذکر است در جلسه این تفاهم نامه، سرکار خانم دکتر زاهدی تصریح کرد که کار فرهنگی بسیار سخت شده است و باید بتوان با ابزارهای فناوری و با کمک استارت آپهای فرهنگی این فعالیتهای خطیر را تسهیل نمود و دیگر حاضرین نظراتی را جهت بهبود فرآیند برگزاری جشنواره بیان نمودند.

 

کلید واژه ها: عقد تفاهم نامه همکاری دانشکده دکتر شریعتی با کتاب پلاس


نظر شما :