معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه ای در مراسم استقبال از ورودی های جدید

۰۶ مهر ۱۳۹۸ | ۱۱:۲۲ کد : ۱۱۱۳ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۱۲۳۹
تحصیل تنها در یک رشته، موفقیت به بار نمی آورد، سعی کنید در دوره دانشجویی، به توسعه انسانی دست یابید.

دکتر مهدی معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه ای، ضمن تبریک سال تحصیلی جدید و تقارن آن با هفته ی دفاع مقدس، قدردانستن خانواده های شهدا را مهم دانست و در این راستا به رسم یادبود  به دو نفر از دانشجویان شاهد، لوح تقدیر و هدیه اهداء نمود.

وی ضمن دعوت دانشجویان به برنامه ریزی دقیق و تعیین نمودن نقشه راه برای آینده شان، در سخنانی مبسوط هشت توصیه مهم را با عناوین زیر به دانشجویان گوشزد کرد:


1-تحصیل تنها در یک رشته، موفقیت به بار نمی آورد. سعی کنید در چند رشته تخصص کسب نموده و در کلاس های فوق برنامه و جانبی دیگر دانشگاه ها نیز شرکت کنید.
2-در دوره دانشجویی باید بتوانید به توسعه انسانی دست یابید. به شرطی که در حین تحصیل در کانون ها و تشکل های مختلف دانشجویی عضو شده و مشارکت نمایید.
3- در اداره و حکمرانی دانشگاه خود مشارکت نمایید. با حضور در برخی عرصه های دانشجویی مانند کار دانشجویی هم به محیط خود بیشتر توجه می نمایید و هم  به بخشی از کمک هزینه های دانشجویی خود دست می یابید.
4-از همین امروز با صنایع مختلف و بازار کار ارتباط برقرار کنید.
5-طبق یکی از پیام های یونسکو دانشجوی امروز باید شغل ایجاد کند. سعی کنید با این شغل خود و دیگران را هم مشغول کاری که ایجاد کرده اید بنمایید.
6- به تشکیل گروه و تیم روی بیاورید و اداره آن را بر عهده بگیرید.
7- قدرت انتقاد پذیری داشته باشید و به مهارت گفتگو خود را بیارایید. دنیا همیشه بر وفق مراد و خواسته های ما پیش نمی رود ما باید خودمان را به خوبی مدیریت کنیم. زندگی، کار ساده ای نیست. سعی کنید پیچیدگی ها را تجربه کنید. موفقیت، موفقیت زاست. از کار کردن خسته نشوید و احساس شکست نکنید.
8- برداشت ما از دانشگاه باید واقع بینانه باشد. دانشگاه محل اجتماع علمی است. یاد بگیریم حرکت ایجاد کنیم و در رقابت با دیگران حرفی برای گفتن داشته باشیم.

 

کلید واژه ها: معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه ای در مراسم استقبال از ورودی های جدید


نظر شما :