برگزاری جلسه هم اندیشی خیرین در حوزه فعالیت های آموزشی و پژوهشی در دانشکده شریعتی

۰۳ مهر ۱۳۹۸ | ۱۵:۱۷ کد : ۱۱۱۰ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۱۳۰۷
جلسه هم اندیشی خیرین در حوزه فعالیت های آموزشی و پژوهشی روز سه شنبه ۲/۷/۹۸ با حضور آقای دکتر اسپرورین، عضو مجمع حامیان دانشگاه فنی و حرفه ای، آقای دکتر دباغیان، مشاور وزیر کار و رفاه اجتماعی، دکتر منتظر القائم مشاور رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای، خانم مهندس گرد رئیس دانشکده، خانم دکتر بسطامی معاون پژوهشی، آقای مهندس هوشیاری معاون آموزشی و جمعی از استادان و مدیران گروه دانشکده به منظور همکاری دو جانبه دانشگاه و مجمع خیرین در اتاق شورای این مرکز برگزار شد.

در ابتدای این مراسم رئیس دانشکده با اشاره به مزیت های تفاهم نامه فی ما بین دانشکده و مجمع خیرین، تصریح کرد: باید ببینیم در راستای ثروت آفرینی و تربیت دانشجوی موفق و کارآمد و در واقع به فرمایش مقام معظم رهبری دارای پنجه های کارآمد، چه اقداماتی می توان انجام داد و امیدوارم دانشگاه بتواند با استفاده از فرصت ها ی خیرین آموزشی و اعلام آمادگی از سوی ایشان، قدمی در راستای تقویت نیروهای علمی و پژوهشی در بحث کارآفرینی و بخش صنعت بردارد و همچنین بتوانیم در حوزه دانشگاه فنی و حرفه ای واحد دکتر شریعتی، تعاملات بین رشته و بین گروه های تخصصی و افرادی که اعتقاد به تقویت بنیه ی حرفه ای دارند، برقرار کنیم.
در ادامه دکتر منتظر القائم طی سخنانی اظهار داشت: هدف از تشکیل این مجمع این است که هر کدام از مدرسان، اعضای هیات علمی و حتی دانشجو بتوانند خلاقیت هایشان را به اجرا و بهره برداری برسانند و تجاری سازی کنند.
وی افزود: کارگاه ها، آزمایشگاه ها، تجهیزات دانشگاهی صرفا بهره برداری آموزشی می شود و باید تلاش کنیم تا با همکاری صاحبان صنایع این امکانات را به سمت کاربردی سوق دهیم و با انجام کارهای مقرون به صرفه، در جهت افزایش و توسعه  پتانسیل اقتصادی کشور حر کت کنیم. البته اولویت با فعالیتهای آموزشی است و در مرحله بعد بیاییم از این امکانات آموزشی تولید و کسب درآمد داشته باشیم تا هم استاد و هم دانشجو مستقیما بهره مند شوند و درآمد داشته باشند.
مشاور رئیس دانشگاه خاطر نشان کرد: مزیت دانشگاه فنی و حرفه ای تولید و اشتغال است، بنابراین ما دست یاری به سوی شما دراز می کنیم تا هر نوع توانمندی که بالقوه مانده، در انجمن حامیان موانع را رفع کنیم و بالفعل نماییم.

سپس دکتر اسپرورین طی سخنانی با تاکید بر داشتن همکاری متناسب و متناظر و تثبیت و تقویت جایگاه واقعی دانشگاه فنی و حرفه ای در این اقدام دو جانبه، گفت: ظرفیتهای دانشگاه را باید از حالت تئوری به مرحله عملی برسانیم و پتانسیل های علمی و تحصیلاتی را با هم منسجم کنیم. این شیوه به شرطی موفق است که همه فعالان در این عرصه در  یک فضا و زنجیره قرار گیرند و کارگاه های کوچک در راستای این زنجیره فعالیت نمایند.
رئیس مجمع حامیان در ادامه اظهار داشت: این مسیر، پتانسیل آن را دارد که بتواند ظرفیتهای علمی را در کنار کار تولیدی و اقتصادی استفاده نموده و استاد، دانشجو و دانشگاه بهره ببرند و همچنین برای کل کشور مفید باشد. مجموعه های حامیان می توانند به صورت همیار در کنار دانشگاه، حرکتی را انجام دهند که به منصه ظهور برسد و عملیاتی شود و همچنین از ظرفیتهای کارگاههای تولیدی در قالب گرندهای آموزشی استفاده گردد.
دکتر اسپرورین با اشاره به اینکه باید از ظرفیتهای خالی کارگاهی در دانشگاه استفاده نمود، تاکید کرد: از این ظرفیتها می توان برای استفاده بهینه جهت طرح های بازار محور بهره برد که دانشگاه هها قائم به زنجیره این طرح بزرگ خواهند شد و این مجموعه انتفاعی نیست  و متعهد می گردد تا بازار فروش برای کارگاه ها را مهیا کند و مواد اولیه برای تولید فاخر را تهیه و نسبت به استاندار سازی تجهیزات اقدام نماید و نتیجه این است که برخی از کارگاه ها که توانی دارند وارد این زنجیره می شوند و درآمد ایجاد شده به استاد، دانشجو و دانشگاه می رسد و این کار شدنی نیست مگر اینکه استاندارد تعریف کنیم و بر همین اساس اقدام نماییم.
این نشست با گفتگو و پرسش و پاسخ حاضرین ادامه یافت.

 

کلید واژه ها: برگزاری جلسه هم اندیشی خیرین در حوزه فعالیت های آموزشی و پژوهشی در دانشکده شریعتی


نظر شما :