آیین استقبال از ورودی های جدید با حضور معاونان آموزشی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای و دانش آموخته برتردانشکده شریعتی

۰۳ مهر ۱۳۹۸ | ۱۴:۵۸ کد : ۱۱۰۹ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۴۰۰۲
این مراسم همزمان باهفته دفاع مقدس وایام ماه محرم روزچهارشنبه ۳/۷/۹۸ باحضور بیش از ۹۰۰ نفراز دانشجویان ترم اول درسالن ورزشی میلاد با حضور دکتر مهدی معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه ای، دکتر کیانی معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه ای، حجت الاسلام بنیان جوادی مسئول نهاد رهبری دانشگاه فنی و حرفه ای ، مهندس گرد رییس دانشکده فنی و حرفه ای دکتر شریعتی، معاونین و برخی از مدعوین از بنیاد شهید، نیروی انتظامی منطقه ۱۹ تهران بزرگ برگزار گردید.

در ابتدا خانم مهندس گرد ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تسلیت شهادت امام زین العابدین (ع) و معرفی معاونین دانشکده به دانشجویان افزود: اکنون شما عزیزان جوان و تازه نفس در مسیر جدیدی قرار گرفته اید. مسیری که اگر با تلاش و پشتکار پیش بروید در مسیرهای متعالی تر قرار گرفته و به عزت و سربلندی بیشتر نزدیک خواهید شد. آمارهای موجود از دانشجویان و دانش آموختگان سالهای پیش و اخیر دانشکده فنی و حرفه ای دکتر شریعتی به خوبی مبین این می باشد که آنان توانستند با بکارگیری علم و تلاش، حائز رتبه های برتر شده و بر صندلی های دانشگاه های مهم بنشینند.


سپس دکتر مهدی معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه ای، ضمن تبریک سال تحصیلی جدید و تقارن آن با هفته ی دفاع مقدس، قدردانستن خانوده های شهدا را مهم دانست و دانشجویان را به برنامه ریزی دقیق و تعیین نمودن نقشه راه برای آینده دعوت نمود.
دکتر مهدی ضمن ایراد سخنانی مبسوط هشت توصیه مهم را به عناوین زیر به دانشجویان گوشزد کرد:
1-تحصیل تنها در یک رشته، موفقیت به بار نمی آورد. سعی کنید در چند رشته تخصص کسب نموده و در کلاس های فوق برنامه و جانبی دیگر دانشگاه ها نیز شرکت کنید.
2-در دوره دانشجویی باید بتوانید به توسعه انسانی دست یابید. به شرطی که در حین تحصیل در کانون ها و تشکل های مختلف دانشجویی عضو شده و مشارکت نمایید.
3- در اداره و حکمرانی دانشگاه خود مشارکت نمایید. با حضور در برخی عرصه های دانشجویی مانند کار دانشجویی هم به محیط خود بیشتر توجه می نمایید و هم  به بخشی از کمک هزینه های دانشجویی خود دست می یابید.
4-از همین امروز با صنایع مختلف و بازار کار ارتباط برقرار نمایید.
5-طبق یکی از پیام های یونسکو دانشجوی امروز باید شغل ایجاد کند. سعی کنید با این شغل خود، دیگران را هم مشغول کاری که ایجاد کرده اید بنمایید.
6- به تشکیل گروه و تیم ورک روی بیاورید و اداره آن را بر عهده بگیرید.
7- قدرت انتقاد پذیری داشته باشید و به مهارت گفتگو خود را بیارایید. دینا همیشه بر وفق مراد و خواسته های ما پیش نمی رود ما باید خودمان را به خوبی مدیریت کنیم. زندگی، کار ساده ای نیست. سعی کنید پیچیدگی ها را تجربه کنید. موفقیت، موفقیت زاست. از کار کردن خسته نشوید و احساس شکست نکنید.
8- برداشت ما از دانشگاه باید واقع بینانه باشد. دانشگاه محل اجتماع علمی است. یاد بگیریم حرکت ایجاد کنیم و در رقابت با دیگران حرفی برای گفتن داشته باشیم.


در ادامه دکتر کیانی معاون آموزش دانشگاه فنی و حرفه ای، پس از خیر مقدم به مسئولین و دانشجویان پذیرفته شده در این دانشکده و عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام سجاد(ع)، در ابتدای سخنان خود خطاب به دانشجویان گفت: ما در دورانی زندگی می کنیم که کارآمدی، بهره وری و داشتن قدرت رقابت، می تواند منجر به استقلال کشور و استقلال فردی تک تک شما به ویژه دختران باشد.
وی افزود: اگر شما نخواهید و توانا نشوید و با تمام وجود از ذره ذره زمانتان عاشقانه بهره نگیرید، در این دنیای به شدت رقابتی نمی توانید از وجودتان برای استقلال و کارآمدی و درخششتان بهره مند شوید.
دکتر کیانی تصریح کرد: کوثرهای این سرزمین در برابر حقوقتان مطالبه گر و در برابر وظایفتان پاسخگو باشید، تا بتوانید استعدادهایتان را بالفعل کنید، بنابراین برای بهره ور شدن در دانشگاهی که افتخار می کند خودش را به مرزهای توسعه رسانده و اقدامات موثری را برای گسترش مراکز به ویژه دختران انجام داده، باید نظم داشته باشید و نظم بخواهید هم به عنوان یک حق و هم به عنوان یک وظیفه و از پتاسیل هایتان حداکثر بهره مندی را داشته باشید و این را بدانید اولین و مهمترین شاخصه ای که شما را به یک دانشجوی موفق تبدیل می کند، برنامه ریزی برای هر کاری و تلاش برای رسیدن به آن اهداف و برنامه ها می باشد.
وی با بیان اینکه شما حقتان آموزش با کیفیت، استاد توانا و کارگاه ها و تجهیزات خوب می باشد، خاطر نشان کرد: اگر می خواهید اقتدار داشته و سربلند باشید باید از مغز و مهارت های خود استفاده نمایید و در تولید و صنعت به کار ببرید.

شایان ذکر است به رسم یادبود ودرهفته دفاع مقدس به دو نفر از دانشجویان فرزند جانباز هدایایی توسط معاون دانشجویی دانشگاه از سوی رییس بنیاد شهید چهار دانگه و رییس دانشکده فنی دکترشریعتی اهداِ گردید.

سپس دکتر حسن علی میرزابیگی (استاد و روانشناس دانشگاه و رسانه) در آغاز سخنان خود از حضور در بین دانشجویان ابراز خرسندی نمود و افزود: قدر خود را خوب بدانید. شما از بین میلیون ها دانش آموز در این محل حضور یافته اید. شما آمده اید که ثابت کنید "من هستم". به کم قانع نشوید. فکرتان را عوض کنید تا زندگی تان عوض شود.
دکتر میرزابیگی در بخش بعدی سخنان خود از عزت نفس داشتن، مثال ها و خاطرات زیادی از مراجعین به دفتر مشاوره خود گفت و اظهار داشت:  عزت نفس داشتن را دست کم نگیرید. از امروز آینده خود را به نوع مطلوب آن متصور شوید و رهایش نکنید. سعی کنید با آدم منفی معاشرت نکنید زیرا به طرز خیلی نامحسوسی در اخلاق و منش شما تاثیرات سویی را بجای می گذارند. خداوند در یکی از سوره های قرآن به صراحت می فرماید که هرچه می خواهید از من بخواهید. حیف است از ذات باریتعالی کم بخواهیم و به آن قانع باشیم. همچنین برای معرفت افزایی خود برنامه ریزی کنید و از شکست های کوچک نهراسید.

در ادامه این مراسم ، حنانه کریمی از دانش آموختگان موفق دانشکده شریعتی که جزء نفرات اول پذیرفته شدگان رشته برق دانشگاه تهران، بود، ضمن بیان عوامل موفقیت خود در چند جمله خطاب به دانشجویان اظهار داشت: روزی که از هنرستان به این دانشکده آمدم تصمیم گرفتم عاشقانه درس بخوانم بنابراین عاشق هدفتان باشید، طوری درس بخوانید که لیاقت آن را دارید، خیرخواه دیگران باشید و به همدیگر انرژی مثبت بدهید ، خودتان را به آدم ها، مدها و رنگ ها محدود نکنید و در آخر قدر لحظه ها و خودتان را بدانید و برنامه ریزی داشته باشید.

خاطره گویی آقای اصغر نقی زاده، هنرپیشه هشت سال دفاع مقدس ، اعطای تقدیرنامه به دانش آموخته دانشکده، حنانه کریمی،  قرائت میثاق نامه توسط دانشجو فاطمه شکری ، همخوانی سرود پرافتخار ایران و زیارت شهدای گمنام دانشکده از دیگر برنامه های این مراسم بود.

درحاشیه این مراسم نهاد رهبری( جهت مسابقه کتابخوانی " ناگفته هایی ازجنس دختران" )، تشکلهای اسلامی و کانونهای دانشجویی حضور یافته و ضمن معرفی حوزه خود و عضوگیری ازدانشجویان، هدایا و نشریات خود را به دانشجویان، عرضه نمودند.

 

 

 

کلید واژه ها: استقبال از ورودی های جدید مهر ماه


نظر شما :