اهدا اثر هنری استاد جلال شباهنگی چهره ماندگار کشور به دانشکده فنی دکتر شریعتی

۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۴:۲۷ کد : ۱۰۸۰ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۲۶۸۸
گفتگو و تبادل نظر در مورد مقوله های هنری صورت پذیرفت

                                          

جلال شباهنگی (متولد ۱۳۱۹ تهران) گرافیست، نقاش، مجسمه‌ساز و همچنین استاد دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران و عضو پیوستهٔ فرهنگستان هنر ایران است. شباهنگی فارغ‌التحصیل دانشگاه ایالتی سن‌خوزه در ایالت کالیفرنیا آمریکا است و دارای درجهٔ کارشناسی ارشد طراحی گرافیک و نقاشی معاصر و کارشناسی تبلیغات گرافیکی از این دانشگاه است.

 

                                              


او در سال ۱۳۴۷ به عضویت هیئت علمی دانشکدهٔ هنرهای زیبا درآمد و در سال ۱۳۸۱ بازنشسته شد. وی در کنار بیش از سی و اندی سال تدریس در سطوح مختلف به عنوان استاد و دانشیار در دانشگاه تهران، در دیگر دانشگاه‌ها و دانشکده‌های هنر از جمله شاهد، شریعتی، سوره و الزهرا نیز تدریس داشته و از پیشروترین اساتید و هنرمندان در عرصه هنر نقاشی و گرافیک دوران معاصر محسوب می‌شود. او عضو شورای تحصیلات تکمیلی گروه هنرهای تجسمی دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و همچنین عضو و نماینده دانشگاه تهران در طرح و برنامه‌ریزی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در بخش هنر و عضو پیوستهٔ فرهنگستان هنر است.
ظهر روز گذشته سه شنبه بیست و ششم شهریورماه، استاد جلال شباهنگی به همراه برخی از استادان گروه هنر دانشکده فنی و حرفه ای دکتر شریعتی  از جمله استاد علی خانی، با حضور در دفتر ریاست دانشکده فنی و حرفه ای دکتر شریعتی، با خانم مهندس گرد رئیس دانشکده، دیدار و گفتگو نمود  و به بحث و تبادل نظر در مورد برخی مقوله های هنری و میزان اثر بخشی آن در جامعه پرداختند.
در این دیدار و نشست صمیمانه، استاد شباهنگی ، یکی از آثار خود را با نام " گل و مرغ" به دانشکده اهداء نمود.

                                               

                                             

                                             

 

                                            
 

کلید واژه ها: اهدا اثر هنری استاد جلال شباهنگی چهره ماندگار کشور به دانشکده فنی دکتر شریعتی


نظر شما :