برداشتی کوتاه از سمینار بین المللی انرژی خورشیدی

۱۶ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۰:۲۲ کد : ۱۰۴۷ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۱۰۸۶
در این سمینار به مبانی و اصول علم و تجهیزات سیستم های خورشیدی و نیروگاه های فتوولتائیک، علمی تر پرداخته شد

                                           

همان طور که در اخبار سایت مطلع شدید، روزهای دوازدهم و سیزدهم شهریورماه، برای نخستین بار شاهد برگزاری سمیناری بین المللی "انرژی خورشیدی" با حضور دکتر اصغر محمودی (مشاور وزارت اقتصاد و انرژی آلمان و متخصص در حوزه ی انرژی خورشیدی) در دانشکده فنی شریعتی بودیم.
این سمینار بین المللی دو روزه که به همت مدیریت کل امور پژوهشی و همچنین امور بین الملل دانشگاه فنی و حرفه ای و با حضور گروه علمی از عراق، دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه های سراسر کشور و برخی از افراد مشاغل آزاد برگزار گردید، در بخش نخست پیش از ظهر ان، دکتر محمودی در مورد آشنایی با مبانی و اصول علم و تجهیزات سیستم های خورشیدی و نیروگاه های فتوولتائیک بیاناتی ایراد نمود.
وی در ضمن سخنرانی خود در مورد آشنایی با مبانی و اصول علم و تجهیزات سیستم های خورشیدی و نیروگاه های فتوولتائیک به مباحثی از قبیل: پتانسیل خورشیدی، نصب نیروگاه های در محل های مناسب، ماکسیمم و مینیموم میزان تابش نور در ایران و مقایسه با برخی از کشورهای مختلف، بررسی جنس خاک ایران برای نصب پنل و نیروگاه های انرژی خورشیدی، نصب مانیتورینگ در محل های استقرار پنل ها و ... پرداخت.
گفتنی است در دومین روز از برگزاری این سمینار، ادامه مباحث دنبال شد و با پرسش و پاسخ حضار با دکتر محمودی خاتمه یافت.
 

کلید واژه ها: برداشتی کوتاه از سمینار بین المللی انرژی خورشیدی


نظر شما :