رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای در بندر انزلی: توجه به آموزش های مهارتی توسعه و رشد اقتصادی به همراه دارد

۱۰ شهریور ۱۳۹۸ | ۰۹:۵۴ کد : ۱۰۳۳ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۱۰۷۶
صالحی عمران با اشاره به اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای جزء معدود دانشگاه‌هایی است که اختیار مستقل برنامه‌ریزی آموزشی و درسی را دارد، گفت: هفته گذشته ۴۱ سرفصل جدید و برنامه درسی کاردانی پیوسته مورد تصویب قرار گرفت که از سال تحصیلی جدید ارائه می‌شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی، «ابراهیم صالحی عمران» عصر امروز(شنبه، 9 شهریور) در مراسم افتتاح همزمان 34 پروژه عمرانی دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای کشور در بندرانزلی، اظهار کرد: یکی از اصلی ترین تعاریف کیفیت آموزشی، بحث اقتصاد آموزش عالی است.
 رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور افزود: یکی از اصلی‌ترین آموزش‌هایی که می‌تواند، آموزش عالی را به توسعه و رشد اقتصادی ارتباط  دهد و نزدیک کند، توجه به آموزش های عالی مهارتی است.
 وی با اشاره به اینکه آموزش عالی مهارتی می‌تواند معنای جدیدی از کیفیت آموزش عالی را ارائه کند، تاکید کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای بر اساس سیاست کلان آموزش عالی، هم اهداف کمی آموزش‌های مهارتی و هم اهداف کیفی آموزش‌های عالی را مد نظر قرار می‌دهد.
 صالحی عمران با بیان اینکه توجه به اهداف کیفی آموزش‌های مهارتی برای ما مهم‌تر است، افزود: دوست نداریم دانشگاه فنی و حرفه‌ای هم دچار چالش‌های بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاه‌های دیگر شود.
 رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور برنامه‌ها و محتوای درسی دانشگاه فنی و حرفه‌ای را یکی از مهمترین عناصر نرم‌افزاری در بهبود کیفیت آموزش عالی کشور دانست و گفت: علاوه بر این، توجه به اعضای هیئت علمی و روش‌های نوین آموزشی از دیگر موارد بهبود کیفیت آموزش است.
 وی با اشاره به اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای جزء معدود دانشگاه‌هایی است که اختیار مستقل برنامه‌ریزی آموزشی و درسی را دارد، افزود: هفته گذشته 41 سرفصل جدید و برنامه درسی کاردانی پیوسته مورد تصویب قرار گرفت که از سال تحصیلی جدید ارائه می‌شود.
 صالحی عمران با اشاره به اینکه سرفصل‌های جدید درسی دانشگاه فنی و حرفه‌ای ماحصل وقت زیاد و ارزشمند کمیته‌های تخصصی است، تاکید کرد: اساس برنامه‌ریزی درسی دانشگاه فنی و حرفه‌ای با رویکرد اقتصاد آموزش و شغل و حرفه است.
 رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور توانمندسازی اعضای هیئت علمی برگزاری دوره‌های تخصصی برای این اعضا را از برنامه‌های دیگر دانشگاه دانست و گفت: سرفصل‌های جدید درسی، تجهیزات جدیدی نیز می‌خواهد که نیازمند حمایت هستیم.
 وی با اشاره به اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای یک هزار و 300 کارگاه، آزمایشگاه و محیط عملی دارد، خاطرنشان کرد: این کارگاه و آزمایشگاه‌ها نیاز به سرمایه‌گذاری از سوی دولت و بخش خصوصی دارد.
 صالحی عمران اظهار کرد: رشد اقتصادی در هر کشور توسعه‌ یافته به دنبال آموزش‌های مهارتی بوده است و ما باید در این زمینه تلاش بیشتری داشته باشیم.
رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه در حال حاضر 320 پروژه عمرانی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای وجود دارد، اذعان کرد: تعدادی از این پروژه‌ها از 10 سال قبل و به دوره نوسازی مدارس می‌رسد که طی سال گذشته و امسال به بهره‌برداری رسیده است.

 

کلید واژه ها: رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای در بندر انزلی


نظر شما :