رئیس مرکز نظارت، ارزیابی، بازرسی و تضمین کیفیت دانشگاه فنی و حرفه‌ای خبر داد: برگزاری کارگاه تخصصی، ۲۴ و ۲۵ دی‌ماه با مشارکت ناظران استانی دانشگاه

۲۶ دی ۱۴۰۲ | ۰۹:۰۳ کد : ۷۷۳۰ اخبار دانشگاه فنی و حرفه ای
تعداد بازدید:۱۶۱
کارگاه تخصصی دوروزه مرکز نظارت، ارزیابی، بازرسی و تضمین کیفیت دانشگاه فنی و حرفه‌ای با حضور ناظران استانی طی روزهای ۲۴ و ۲۵ دی‌ماه در دانشکده فنی و حرفه‌ای ولیعصر (عج) برگزار می‌شود.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی دانشگاه، آقای شبستانی ضمن تبریک حلول ماه مبارک رجب، در خصوص برگزاری کارگاه تخصصی دوروزه ناظران استانی دانشگاه خاطرنشان کرد: سومین نشست تخصصی شبکه نظارت، بازرسی و ارزیابی عملکرد رؤسای ادارات استان‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای در تاریخ‌های 24 و 25 دی‌ماه در تهران برگزار می‌شود.

رئیس مرکز نظارت، ارزیابی، بازررسی و تضمین کیفیت دانشگاه فنی و حرفه‌ای افزود: مقوله نظارت فرآیند بسیار پیچیده‌ای است که متغیرهای متعددی دارد و از طرفی، مدیران سازمان برای محاسبه راندمان امور، کارایی، چابکی و شادابی سازمان نیازمند محاسبه و اندازه‌گیری تخصصی و علمی هستند که با تکیه بر آن روش‌ها، برنامه‌ریزی‌ها و اجرای آن‌ها را به صورت مستند دنبال کنند.

وی با اشاره به حضور هیئت‌رئیسه دانشگاه و معاونین وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و مدیران کل حوزه بازرسی و نظارت وزارت عتف در نشست پیش رو، هدف برنامه‌های کارگاه تخصصی، فعالیت کارگروه‌ها و پنل‌های آموزشی نشست مذکور را پیگیری موارد ذیل عنوان کرد:

1- دانشگاه‌های استانی بتوانند با تکیه بر قوانین و آیین‌نامه‌های جذب و استخدام هیئت علمی، جذب و استخدام غیر هیئت علمی و مالی و معاملاتی و ... مسائل اداری دانشجویان، اعضای هیئت علمی و کارکنان را در استان حل نمایند و تسهیل گری و پاسخگویی سرلوحه کار آن‌ها باشد.

2- مدیران استانی به همه شئون مراکز آموزشی سطح استان خود واقف باشند و حسب سیاست‌های ابلاغ‌شده توسط ریاست محترم دانشگاه و معاونین محترم ایشان مباحث آموزشی، رفاهی دانشجویان، عمرانی و اعتبارات، ارتباطات برون‌سازمانی سطح استان و سایر نیازهای اجتماعی و نیز نظارت بر عملکرد مدیران واحدهای استانی را به انجام برسانند.

3- اصل تکریم و پاسخگویی و در دسترس بودن عوامل اجرایی و نیز توجه ویژه به کارنامه عملکردی همه اعضای دانشگاه استانی را در نظر داشته باشند.

4- در سطح ملی و سازمان مرکزی نیز نهایت سعی و تلاش خود را در راستای اصلاح شاخص‌ها، تنظیم برنامه‌های دانشگاه و اسناد عملیاتی و راهبردی معطوف داشته و نسبت به پاسخگویی به موقع به مکاتبات، تماس‌های تلفنی و نیز پیگیری گزارشات توجه ویژه مبذول دارند.

مشاور رئیس دانشگاه همچنین از پیگیری و پاسخ به حدود 1819 گزارش تاکنون خبر داد و گفت: در مجموع 137 بازدید استانی صورت پذیرفته است که نتایج آن بازدیدها برای اقدامات بعدی در قالب گزارش آماده شده و در اختیار ریاست محترم دانشگاه قرار گرفته است.


نظر شما :