حضور دکتر نعیمی در بیست‌مین نشست معاونین فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای.

۲۳ دی ۱۴۰۲ | ۰۷:۵۸ کد : ۷۷۲۲ اخبار دانشگاه فنی و حرفه ای
تعداد بازدید:۲۰۷
مدیر کل مرکز مشاوره، سلامت و سبک زندگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از عملکرد مرکز مشاوره‌ی دانشگاه فنی و حرفه‌ای در نشست معاونین فرهنگی و دانشجویی استانی این دانشگاه تقدیر کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی بیست‌مین نشست معاونین فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای با حضور دکتر نعیمی، مدیرکل مرکز مشاوره، سلامت و سبک زندگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس دانشگاه فنی‌ و‌ حرفه‌ای روز گذشته، ۱۹ دی‌ماه ۱۴۰۲ به میزبانی دانشکده فنی دختران دکتر شریعتی در تهران برگزار شد.
در این نشست دکتر نعیمی ضمن تقدیر از اجرای موفق طرح ملی سیمای زندگی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای؛ منابع داده‌های مورد نیاز در نظام برنامه‌ریزی مراکز مشاوره، متناسب با آسیب‌ها و همچنین اولویت‌های راهبردی را تشریح کرد. 

وی «کارنامه سلامت روان و جسم»، «سیمای زندگی»، «تجمیع اطلاعات مراجعین»، «بررسی سیر نظام مسائل دانشجویی» و «داده‌های طرح کات و پات» را به‌عنوان منابع داده‌ها در طراحی اقدامات لازم مراکز مشاوره عنوان کرد.

دکتر نعیمی همچنین «غربالگری و شناسایی دانشجویان در معرض خطر»، «پیشگیری، توانمندسازی و ارتقاء دانشجویان، کارشناسان، کارکنان و اساتید»، «درمان و پیگیری»  «هوشمندسازی» و «فعالیت‌های اجتماع‌محور و تشکیل شورای سلامت دانشگاه‌ها» را به‌عنوان ۵ اولویت راهبردی بیان کرد که می‌بایست مراکز مشاوره آنها را به‌صورت ویژه مد نظر داشته باشند.

مدیرکل مرکز مشاوره، سبک زندگی و سلامت دانشجویی در بخش دیگری از سخنان خود به بیان کلان‌ مسائل روانی-اجتماعی دانشجویان در ۶ حوزه و مواقع لزوم ارجاع دانشجو، پس از بررسی نتایج استخراج شده از داده‌ها پرداخت.


نظر شما :