رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای در یادواره شهدای دانشجو و اولین سالگرد تدفین شهید گمنام: این دانشگاه‌ها هستند که از میراث ارزشی و فکری یک ملت صیانت می‌کنند

۰۹ دی ۱۴۰۲ | ۱۰:۱۷ کد : ۷۶۷۵ اخبار دانشگاه فنی و حرفه ای
تعداد بازدید:۲۱۹
یادواره شهدای دانشجو و اولین سالگرد تدفین شهید گمنام با حضور رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای، مدیران، مسئولان و خانواده‌ معظم شهدا، چهارشنبه ۶ دی‌ماه ۱۴۰۲در دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید منتظری مشهد برگزار شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی دانشگاه، دکتر خسرویان در ابتدای سخنان خود تجلیل از خانواده‌های شهدا را امری مهم و گرانقدر برشمرد و از تمامی کسانی که در این حیطه ایفای نقش کرده‌اند، تقدیر کرد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای در جمع خانواده‌های شهدا بودن را توفیق دانست و افزود: امروز منازعه در دنیا منازعه اندیشه‌ای است. بیش از چند صد سال است که یک جریان استعماری بر ثروت مردمان این منطقه دست انداخته است و از طرف دیگر فرزندان امام روح الله در برابر این جریان ایستاده‌اند و در تمامی این منازعات دست برتر، دست شهدای گرانقدر بوده است.

دکتر خسرویان دی‌ماه را در تاریخ انقلاب اسلامی برهه‌ای مهم ذکر کرد و با اشاره به شهادت حاج قاسم سلیمانی توسط دژخیمان حاکم بر آمریکا، شهادت سید‌رضی موسوی و روز نهم دی افزود: دی‌ماه، با استقامت، بصیرت و رشادت مردم ایران گره خورده است و امروز خون شهدا کاری کرد که اسرائیل برای بقای خود دست و پا می‌زند.

در پایان رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای تصریح کرد: از اساتید محترم می‌خواهم که نقش و رسالت خود را در حوزه‌های فرهنگی بیشتر ایفا کنند و دانشجویان عزیز هم با مطالعه منظومه‌های فکری شهدا و آثار اندیشه‌ای انقلاب، مبانی فکری خود را تقویت کنند، زیرا این دانشگاه‌ها هستند که از میراث ارزشی و فکری یک ملت صیانت می‌کنند.

سخنرانی دکتر کوشکی استاد حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، رونمایی از مجموعه 40 جلدی «ره‌نامه»، تجلیل از خانواده معظم شهدا و حضور بر مقبره شهید گمنام دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید منتظری و قرائت فاتحه از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.


نظر شما :